elity szybkości - najlepszych kierowców Formuły 1 i pilotów odrzutowców. |
Ekipa BBC wraz z Andy Wilmanem spotkała się m.in. z MichaelSchumacherem oraz dyrektorem techniczny Ferrari, Rossem Brawnem. Na podstawie tego wywiadu przekonali się nie tylko, czym różni się Schumacher od zwykłych ludzi, lecz również od pozostałych rajdowców Formuły 1. |
Michael Schumacher siedmiokrotny mistrz świata. W samym 2004 r. zarobił 80 mln dolarów.
Co miał takiego Schumacher o czym kierowcy
mogą jedynie marzyć?
Michael Schumacher nie potrafi wyjaśnić skąd biorą się jego wyjątkowe osiągnięcia. Mówi: "Mam wiedzę, a raczej przeczucie kiedy samochód jest na krawędzi." - W ostatniej chwili potrafi zareagować, on dokładnie wie kiedy jest na krawędzi -"Powiedziałbym, że ten moment trwa prawdopodobnie jedną tysięczną sekundy" |
"Czasami gram w grę z sobą i odgaduję co liczniki pokazują. Na ogół trafiam."
Dyrektor techniczny Ferrari, Ross Brawn, od samego początku jego kariery w Ferrari był przy Schumacherze, wpierając go. Mówi, że: "Michael znajdzie ograniczenie samochodu natychmiast w danej sytuacji." |
"Kiedy ścigam się, moje tętno jest bardzo niskie.
Prawdopodobnie niższe niż Twoje siedzącego tu właśnie teraz."
Taki obiektywizm w stosunku do zawrotnych szybkości idzie w parze z innym czynnikiem
ważnym dla każdego członka elity szybkości:
zdolność, by przeprowadzić kilka czynności na raz.
To jest umiejętność szczególnie wysoko ceniona u pilotów odrzutowców, którzy muszą w realnym świecie lecieć, obserwować, zaatakować i przeżyć. |
W trakcie wywiadu Brawn powiedział o Schumacherze:
"On może na najwyższych obrotach kierować bolid, jednocześnie myśląc o wyścigu, który toczy się dookoła niego. Wiesz, że on zgłasza się na radiu i każe nam popilnować pogody, ponieważ tworzą się ciemne chmury na jednej stronie toru." |
"Pracowałem z innymi kierowcami i oni tylko w jakimś stopniu nauczyli się kierować bolidem. Kiedy Rubens Barrichello najpierw przyszedł do nas, oczekiwałem mieć ten sam rodzaj rozmów na radiu, co mam z Michaelem. Zawsze, kiedy rozmawiałem z nim, on tracił pół sekundy na kole." |
Schumacher uważa że: ma więcej wolności, ponieważ
nie ma żadnych osobistych ograniczeń kiedy prowadzi bolid.
Reasumując:
Michael Schumacher nie potrafi wyjaśnić skąd biorą się jego wyjątkowe osiągnięcia. Mówi: Mam przeczucie.
Według "Słownika języka polskiego PWN": przeczucie to przewidywanie, spodziewanie się czegoś oparte na uczuciach, intuicji. |
Intuicja
W przekonaniu ludzi oglądających wyścig naraża on swoje życie i odczuwa on skrajneemocje wywołane potężnym zastrzykiem adrenaliny.
Schumacher jednak jest
opanowany i spokojny.
Sądzę, że jego tętno gdy się ścigał było niższe niż Twoje gdy czytasz. Ponieważ osiągnięcie zawrotnych prędkości nie powoduje u niego ekscytacji. |
Jak tego dokonał?
W sposób naturalny obniżenie tętna jest możliwe jedynie za pomocą technik: relaksacyjnych,hipnotycznych i za pomocą autohipnozy.
Hipnoza wzmacnia kolejną z cech jaką się on wsławił:
zdolność, do przeprowadzania wielu czynności na raz.
Ostatnią cechą jest brak ograniczeń.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz