Marketing wielopoziomowy (MLM – od angielskiego multi-level marketing) nazywany bywa również marketingiem sieciowym. Jest to forma sprzedaży bezpośredniej, która pozwala Dystrybutorowi produktów zarobić najwięcej – po pierwsze czerpie on zyski ze sprzedaży artykułów (zarabia na marży – jest to tak zwany zysk aktywny), a ponadto, o ile uda mu się stworzyć prężnie działającą sieć Dystrybutorów, może uzyskać dodatkową prowizję od sprzedaży wypracowanej przez swoją grupę (zwaną zyskiem pasywnym). To z tego powodu tak ważni w marketingu wielopoziomowym są ludzie – nie tylko Klienci, ale również inni Dystrybutorzy. Dystrybutor może zarabiać na marży, ale zdecydowanie więcej osiągnie (zarówno w sferze materialnej, jak i satysfakcji z pracy), gdy nauczy się dzielić swoim sukcesem z innymi!
Dzięki MLM możesz osiągnąć sukces zarówno jako sprzedawca, jak i lider zespołu.
MLM TO PRZYSZŁOŚĆ!
Według Światowej Federacji Stowarzyszeń Sprzedaży Bezpośredniej (WFDSA) sprzedaż bezpośrednia jest jednym z najbardziej przyszłościowych kanałów dystrybucji produktów. Jest to wiodąca forma sprzedaży w obu Amerykach – w samych tylko Stanach Zjednoczonych 75% ludności dokonuje zakupów poprzez ten kanał dystrybucji, a wartość sprzedaży szacuje się na około 30 mld USD (dane WFDSA).Obrót ze sprzedaży bezpośredniej systematycznie wzrasta na całym świecie – w 2007 roku przekroczył już 100 miliardów USD.
W jaki sposób najpełniej wykorzystać możliwości, które stwarza MLM?
MLM ma mnóstwo zalet i otwiera przed Tobą wiele możliwości. Musisz się tylko nauczyć je wykorzystywać. Najważniejsza jest umiejętność zbudowania prawidłowej struktury – takiej, która pozwoli zarobić nie tylko Tobie, ale także pozostałym Dystrybutorom z Twojej grupy. Marketing wielopoziomowy opiera się na zaufaniu i kooperacji, stąd najlepszy model struktury umożliwia osobom, które zaprosiłeś do współpracy zbudowanie swojej własnej sieci. Pamiętaj, że sukces, jaki osiągnęli Dystrybutorzy z Twojej grupy, bezpośrednio przekłada się na Twój osobisty sukces! W MLM zyskują wszyscy!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz