wtorek, 11 czerwca 2013

Przekonaj do swoich racji każdego wzrokowca.


Żeby się skutecznie komunikować musisz nauczyć się rozpoznawać dominujący system reprezentacyjny swojego rozmówcy (w danym kontekście).


Wzrokowcy mają następujące cechy:
*Mówią bardzo szybko.
*Chodzą wyprostowani z podniesioną głową.
*Oddychają bardzo płytko (niezauważalnie).
*Wykorzystują bardzo często w swojej mowie słowa które można zobaczyć: patrzeć, spojrzeć, przejrzeć, przewidzieć wyglądać, nazwy kolorów...

*Używają charakterystycznych zwrotów takich jak:
-Widzę, że masz rację
-Widzę, że dziś podpiszemy tę umowę.
-Widzę, co masz na myśli.
-Przymknę na to oko.
-Spojrzę na to przez palce.
-Wczoraj rozwiązanie samo stanęło mi przed oczyma.

Jak tę wiedzę wykorzystać?
1 Obserwuj bardzo uważnie swojego rozmówcę. Kiedy już zidentyfikujesz w nim wzrokowca upewnij się, że masz rację. Zadaj mu np. jakieś dodatkowe pytania i wyłapuj słowa kluczowe.
2 Dopasuj tempo swojego mówienia do tempa mówienia klienta. Staraj się oddychać tak płytko jak klient.
3 Używaj słów i zwrotów charakterystycznych dla wzrokowca.

W jaki sposób to wszystko działa?

Nieświadomy umysł twojego klienta dostrzega te wszystkie rzeczy jak głębokość oddechu, tempo mówienia itp...

Napisz prezentację swojego produktu lub usługi jaką wygłosisz do swojego klienta wzrokowca. Przeczytaj ją kilka razy. Następnie znajdź dowolną osobę którą zidentyfikujesz jako wzrokowca i z nią porozmawiaj...

Zobaczysz jak świetnie będziecie się dogadywać, jeśli poprawnie zastosujesz podaną tu technikę.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz