czwartek, 11 lipca 2013

Nie mów nie.


"NIGDY nie używaj słowa NIE !". 

Niektórzy trenerzy, handlowcy, tak zwani "spece" od sprzedaży uważają to wręcz za jedną ze "złotych" reguł marketingu.

Świadome i celowe stosowanie słowa NIE w komunikacji z innymi ludźmi (werbalnej i nie werbalnej) przynosi doskonałe rezultaty. Dzięki temu słowu możesz wywoływać w umyśle osoby z którą się komunikujesz określone obrazy, dźwięki oraz - co ważniejsze - pożądane przez Ciebie stany emocjonalne. 

Np.stan gotowości do zakupu czy stan w którym świadomy umysł nie zauważa, iż usiłujesz mu coś sprzedać.

Skuteczne jest wykorzystywanie słowa NIE w wywieraniu wpływu na ludzi o reakcjach polarnych, mających na wszystko jedną odpowiedź:

Czy pójdziesz ze mną do kina ? Oczywiście że NIE !
Może byśmy dzisiaj odwiedzili moich rodziców ? Absolutnie NIE
Podpiszmy tą umowę dzisiaj ! - Nie ! Jest jeszcze coś do omówienia itd...

Gdybyś w stosunku do osób formułował pytania umiejętnie wykorzystując słowo NIE efekty będą niespodziewane:

Pewnie nie masz ochoty pójść ze mną do kina ? A czemu nie. Co grają?
Pewnie nie miałbyś ochoty aby odwiedzić moich rodziców ? A właśnie, że mam. Dawno u nich nie byliśmy.
Pewnie nie jesteś jeszcze gotowy na podpisanie tej umowy ? Oczywiście, że jestem. Podpiszmy ją już teraz !
Jak wiele zastosowań już widzisz dla tego typu konstrukcji w życiu codziennym i zawodowym.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz