perspektyw?
Statystyki z ostatnich lat dowodzą, że wielu z nas zmienia stanowisko pracy około 10 razy w ciągu całego swojego życia. Co ciekawe, obliczono, że w najbliższych latach będziemy zmieniać swój tzw. "wyuczony" zawód i profil kariery ok. 5 razy w ciągu naszego całego zawodowego życia. Jednak wielu z nas zobaczy swoje nazwisko na liście pracowników przeznaczonych do redukcji. Wielu młodych ludzi usłyszy po rozmowie kwalifikacyjnej tradycyjne "skontaktujemy się z panem", i odejdzie z kwitkiem.
Popularnym przesądem jest pogląd, że trzeba posiadać szczególny talent do różnych dziedzin nauki, że trzeba się z tym urodzić. Jednak większość ekspertów w tej dziedzinie uważa, że jest to umiejętność, której można się nauczyć i w której można dojść do mistrzostwa.
Co zatem sprawia, że jeden uczy się błyskawicznie, drugi kiepsko, a trzeci wcale?
Dlaczego jedna osoba, która nagle traci pracę, potrafi natychmiast zmienić swój zawód i błyskawicznie nauczyć się czegoś nowego, a ktoś inny tkwi w marazmie miesiącami? Na czyim miejscu wolałbyś się znaleźć?
Czy zauważyłeś, że dziś już nikt się nie zastanawia, czy się uczyć czy nie, tylko jak to zrobić szybciej, lepiej i skuteczniej?
"Przygotowanie do nauki jest najbardziej niedocenianym elementem procesu zdobywania wiedzy.(...) Zanim zacznie się malować surowe drewno, trzeba je najpierw zagruntować, wygładzić i przygotować; zanim zacznie się malować obraz, trzeba najpierw zagruntować płótno. Jeżeli tego nie zrobimy farba nie będzie
się trzymać. Odpadnie szybko. Tak samo jest z uczeniem się. Musimy być "zagruntowani" przed nauką, bo inaczej to, czego się uczymy nie utkwi nam w pamięci. Spłynie po nas jak woda po kaczce. Właśnie dlatego większa część konwencjonalnego nauczania jest wyrzucaniem pieniędzy i stratą czasu." B.Lucas
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz