środa, 2 czerwca 2010

Co kształtuje mowę ciała?



Co kształtuje mowę ciała i jak się nią posługiwać?


Jak to zrobić? Załóżmy, że chcę "wyglądać, sprawiać wrażenie pewnego siebie człowieka?

Nie mogę oszukiwać samego siebie! Przecież chcę być autentyczny w tym co robię.

Emocje, jeżeli czujesz się źle pokazujesz to grymasem twarzy.Jeżeli jesteś szczęśliwa, to emanuje to z Ciebie. Ręce uniesione ku górze i ten błysk w oczach, który wyzwala ciepłą energią.

Dla Ciebie ważne jest to, że im większe emocje tym mniejsza zdolność panowania nad nimi, a w konsekwencji nad tym, co wyraża Twoje ciało.

Mowa Ciała jest "szatą wnętrza" człowieka, która pozwala lepiej go poznać. Jest także ostatnim a także jednym z najważniejszych środków wyrazu, który komunikuje światu kim jest dany człowiek, jaka jest jego tożsamość?

To, co ma decydujący wpływ na kształt mowy ciała oprócz emocji, sposobu myslenia także stanu obecnego "układu nerwowego" to wzorce. Wzorce są elementami układanki zwanej:
"człowiek i jego świat".

Jeżeli ktoś posiada wzorzec dominacji wobec swoich pracowników,w ich obecności będzie się tak zachowywał. Natomiast, gdy wróci do domu i nałoży kapcie, jego zachowanie względem żony może być zupełnie inne tj. Uległe.

Środowisko w jakim żyjemy, oraz cele jakie mamy determinuje rodzaj wybranej reakcji, gdy wiemy jak robić to świadomie. Co powiesz na spokój ducha, zamiast nerwowych reakcji? Na ile
przekonuje Cię wizja wewnętrznej radości w każdej sytuacji.

Pamiętaj podejmując decyzję o wzięciu w swoje ręce tego co czujesz, rozpoczynasz proces zmiany.

Jak posługiwać się mową ciała? Przeprowadź ćwiczenie:

Będzie Ci potrzebne: długopis i kartka, spokój w pomieszczeniu,w którym się znajdujesz.

Na przykładzie: Zapisz kim chcesz być, co ma wyrażać Mowa Twojego Ciała?
Załóżmy, że chcesz stworzyć DUŻĄ PEWNOŚĆ SIEBIE w rozmowach z klientem.

A teraz podziel swoją kartkę na cztery części.

W pierwszej zapisz wszystkie atuty jakie ma Twój produkt.
Czyli odpowiedz na pytanie:

> Jakie korzyści odniesie klient z kupna Twoich usług?

W drugiej:

> Jakie pozytywne opinie masz od swoich klientów na temat tego towaru lub usługi?

W trzeciej:

> Jakie korzyści masz Ty z tego, że klient zawże z Tobą umowę lub dokona zakupu?

W czwartej:

> Jakie korzyści ze współpracy będzie miał klient?

Właśnie ustawiasz swój umysł, na korzystanie z odpowiednich wzorców myślowych i emocjonalnych.

A teraz przypomnij sobie dowolne spotkanie z drugim człowiekiem.
Gdzie byłaś bardzo pewna siebie.
Absolutnie przekonana co do swoich myśli, idei?

Co czułaś? Jak silnie to czułaś? Wejdź w ten film, wyostrz, uczyń kolorowym.
Spójrz na tego człowieka? O czym był przekonany? Co wzmacniało to przekonanie? Co je tworzyło?

Jaką miał postawę ciała? Jaki oddech? Jak gestykulował? Jaki był wyraz twarzy? Jakie tempo ruchów?

Zrób to samo. I teraz zacznij swobodnie mówić o swoim produkcie lub usłudze.
To był przykład, jeden z najprostszych ale najbardziej efektywnych technik jak "programować" swoja mowę ciała.

Dla ułatwienia możesz poprosić kogoś, aby uczestniczył w tym
ćwiczeniu. Po to abyś dostał feedback (informację zwrotną),
po to by ta druga osoba mogła powiedzieć Ci co możesz poprawić,
aby być jeszcze lepszym?

www.martadymek.suportio.pl
www.zdrowa-praca.blogspot.com
www.ambasadazdrowia.mycali.biz

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz