Czy wiesz, że Twoi współpracownicy są również (że tak brzydko powiem) "narzędziem" Public Relations? To właśnie współpracownicy są jej żywymi "wizytówkami". Powinni zatem:
- Budować pozytywny wizerunek firmy poprzez kontakt z klientami poprzez czynniki
WEWNĘTRZNE (właściwa obsługa klienta, profesjonalizm, fachowość, kompetencje, doskonalenie umiejętności, zaangażowanie, staranne i sumienne wykonywanie pracy, terminowość) oraz
ZEWNĘTRZNE (wygląd, strój, kultura osobista, uprzejmość, okazywanie zaangażowania).
- Sprawiać bardzo dobre wrażenia podczas wykonywania swoich obowiązków, np.: podczas szkoleń interesująco podchodzić do sprawy, kontrolować entuzjazm uczestników i umieć utrzymać zainteresowanie na wysokim poziomie - aby pozytywne emocje związane z uczestnictwem w szkoleniu przeszły na wyobrażenie o firmie (jej wizerunek). Wyznacznikami dobrego wrażenia są: zainteresowanie uczestników,
pozytywne opinie oraz pozytywne oceny w ankietach, które warto byłoby wśród klientów przeprowadzać.
- Indywidualnie (niezależnie od polityki PR w firmie) utrzymywać dobre kontakty z klientami (propozycje pomocy, informowanie o nowościach etc.). Takie działania, mimo mniejszej oficjalności, są bardziej
wiarygodne niż sformalizowane czynności promocyjne. Da to klientowi poczucie, że jest traktowany indywidualnie, wyjątkowo – nie zaś "masowo".
- Radzić sobie z niezadowolonymi klientami. Tutaj przyda się wiedza z negocjacji i dyplomacji. Niezadowoleni klienci mogą szerzyć w otoczeniu subiektywne sądy i opinie, wpływające negatywnie na
wizerunek firmy. Nie można dopuszczać do sytuacji, kiedy klient wychodzi oburzony.
To tylko takie ogólne zagadnienia napisane jako ciekawostka. Pomyśl o szkoleniach dla Twoich współpracowników z takich tematów, jak: obsługa klienta, techniki negocjacji i sprzedaży itp. Naprawdę warto inwestować w swoich współpracowników, ponieważ przyczynią się do zwiększenia zysków Twojej firmy.
http://bsg-polska.org/index. php?ref=506973
http://bsg-polska.org/index.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz