środa, 24 listopada 2010

Jak budować strukturę?

W Planie Marketingowym   prawidłowo zbudowana struktura umożliwia osobom, które zaprosiłeś do współpracy, budowę własnej sieci. Niewłaściwa jest zatem struktura „gwiazdy”, w której dystrybutor sponsoruje bezpośrednio zbyt wiele osób, ponieważ nie może z nimi efektywnie współpracować. Nieprawidłowa jest także struktura „liniowa” (dystrybutor sponsoruje jedną osobę, ona sponsoruje koleją, ta następną itd.), gdyż w takiej sytuacji powodzenie przedsięwzięcia zależy tylko od jednej linii. Dodatkowo taka budowa struktury nie gwarantuje osiągnięcia wysokich zysków.

Dobrze zbudowana struktura musi być zrównoważona, czyli powinna cały czas proporcjonalnie rosnąć i wszerz, i w głąb. Szerokość struktury zapewnia zyski, natomiast odpowiednia głębokość struktury powoduje, że staje się ona silna i stabilna.

TYLKO SZEROKA I GŁĘBOKA STRUKTURA GWARANTUJE DUŻE, STALE ROSNĄCE ZYSKI.
JAK ZATEM ZACZĄĆ DZIAŁAĆ?

1. Na początku zadbaj o szerokość struktury:
wybierz kilka osób, które bezpośrednio zasponsorujesz i ucz je, jak mają pracować. Opowiedz im o zaletach produktów, pokaż, jak je sprzedawać i jak zamawiać. Zabieraj nowe osoby ze sobą na prezentacje – zwracaj uwagę na to, w jaki sposób należy je przygotować i przeprowadzać. Pomóż także nowym dystrybutorom sporządzić listę kontaktów, na podstawie której będziecie potem wspólnie budować strukturę.

2. Obserwuj swoich dystrybutorów i szukaj przyszłych liderów. Wśród osób, które zasponsorowałeś, wyszukaj urodzonych przywódców, czyli osoby godne zaufania, z charyzmą, samodzielne, zdecydowane i chętne do działania. To im należy pomóc w pierwszej kolejności. Gdy ich dostatecznie wykształcisz, odciążą Cię przejmując część obowiązków i samodzielnie będą rozwijać sieć.

3. Pomagając swoim współpracownikom buduj strukturę w głąb. Wspólnie z osobami z pierwszej linii pracuj nad budową ich struktur (wykorzystajcie stworzoną wcześniej listę kontaktów!). One także powinny budować sieci w głąb i wszerz. Następnie wspólnie koncentrujcie się na pomocy osobom z kolejnych poziomów.

4. Nie zapominaj o zasadzie równowagi – buduj i w głąb, i wszerz. Cały czas pracuj nad powiększeniem swojej struktury. Nowe osoby „podpinaj” pod siebie i pod swoich współpracowników. Dbaj, by struktura rozwijała się harmonijnie. Gdy widzisz, że jedna linia bardzo intensywnie i samodzielnie pracuje, spraw wszystko, by równie aktywnie zaczęły działać pozostałe odnogi Twojej struktury. I stale motywuj wszystkich do działania.

PAMIĘTAJ, ŻE JESTEŚ WZOREM DLA OSÓB W SWOJEJ STRUKTURZE!

Nigdy nie mów „ja nie sprzedaję”, ponieważ osoby z twojej sieci także nie będą sprzedawały. A nawet największa sieć, gdy nie rozprowadza produktów, nie generuje zysków. Przykład idzie z góry! Pokaż im, w jaki sposób pracujesz, czyli jak sponsorujesz, sprzedajesz i jak cały czas uczysz się od lepszych od siebie. Tylko wtedy twoja struktura będzie stabilna, dochodowa i, co więcej, będzie się znakomicie rozwijała, pomnażając zyski.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz