wtorek, 23 listopada 2010

Lista - Twój klucz do sukcesu.

Nie odwlekaj stworzenia listy w nieskończoność. Najlepiej zacznij już teraz. Weź kartkę i długopis i do dzieła!

KTO NA LIŚCIE?

Wśród osób, które znajdą się na Twojej liście mogą być:


• członkowie Twojej rodziny i ich znajomi
• Twoi przyjaciele
• znajomi z klubu sportowego, parafii, klubu muzycznego, klubu seniora, wojska itp.
• sąsiedzi (także dawni sąsiedzi)
• koledzy z pracy (także koledzy z poprzednich miejsc zatrudnienia)
• koledzy ze szkoły lub uczelni
• Twoi dotychczasowi klienci
• Twoi nauczyciele lub nauczyciele Twoich dzieci
• osoby, z którymi spędzałeś wakacje (poznane w hotelu, samolocie, autokarze, na stoku lub na plaży)
• osoby, dla których Ty jesteś klientem – Twój fryzjer, kosmetyczka, lekarz, agent ubezpieczeniowy, osoba zajmująca się Twoim autem itp.
• osoby, które chcą byś został ich klientem – akwizytorzy, przedstawiciele handlowi
• osoby nowo poznane – w klubie, na dyskotece, w parku, w kawiarni, na forach internetowych itd.
• znajomi Twoich znajomych (znalezieni np. za pośrednictwem portali społecznościowych)

Przejrzyj również wszystkie zgromadzone wizytówki, notesy z adresami (także te stare), pamiętniki i albumy ze zdjęciami oraz wejdź na popularne portale społecznościowe – może pomogą Ci przypomnieć sobie osoby, z którymi już nie utrzymujesz kontaktu, ale warto im zaproponować produkty lub współpracę.

MINIMUM 100 NAZWISK NA POCZĄTEK

Na początku umieść na liście 100 osób. Wypisz ich imiona, nazwiska, numery telefonów (lub numery gg) i adresy (także mailowe). Spróbuj określić ich potrzeby oraz mocne strony np. czy dana osoba lubi dobre kosmetyki, czy ma sporo wydatków i chciałaby sobie dorobić, czy ma duże grono znajomych, czy jest optymistą lub czy jest osobą wiarygodną. Te wszystkie informacje pomogą Ci później podczas rozmowy – z łatwością oddzielisz przyszłego klienta od osoby, która ma szansę zostać Twoim współpracownikiem. Nikogo nie skreślaj od razu, nie zaproponowawszy mu kupna produktów lub dołączenia do Twojej struktury. Każdy powinien otrzymać od Ciebie szansę zapoznania się z produktami i głównymi założeniami biznesu. Pomyśl, jak byś się czuł, gdyby ktoś inny chciał decydować o czymś za Ciebie?

UWAGA! Jeśli na Twojej liście nie ma przynajmniej stu nazwisk to znak, że musisz postarać się bardziej! Dopisz osoby, o który pomyślałeś „wstydzę się do niego zadzwonić” lub „ona na pewno w to nie będzie chciała wejść”. Jeśli nadal masz opory, to pomyśl: im większej ilości osób polecisz produkt i biznes, tym więcej możesz zarobić. Od tego zależy Twój sukces.

LISTA MUSI BYĆ STALE OTWARTA!

Bądź otwarty na innych i niech Twoja lista będzie także zawsze otwarta! 100 nazwisk to tylko początek. Sukcesywnie na Twojej liście powinny pojawiać się nowe nazwiska. Nie wiesz, skąd je wziąć? Zacznij poznawać nowych ludzi – zapisz się na kurs angielskiego, zacznij chodzić na basen lub na siłownię. Zagadnij nową sąsiadkę lub osobę, z którą stoisz w kolejce. Odśwież stare kontakty i uczestnicz w różnych spotkaniach, na które jesteś zapraszany. A przede wszystkim pomagaj innym – na przykład ucz znajomych, jak organizować spotkania i prezentacje. Oni zaproszą na nie swoich znajomych! Na pewno wiele razy słyszałeś, że praca w marketingu wielopoziomowym odmienia życie wielu osób. Jeśli się tylko zaangażujesz, szybko zmienisz swój styl życia na lepsze!

Listę noś zawsze przy sobie i dopisuj do niej nazwiska nowo poznanych osób.

BĄDŹ WZOREM DLA INNYCH

Staraj się unikać osób o negatywnym nastawieniu. Szkoda tracić cenny czas i energię. Nie naciskaj, nie przekonuj na siłę. Może po pewnym czasie, jak zobaczą, że Ty odniosłeś sukces, przyjdą do Ciebie i zaproponują współpracę. Nie warto nikogo skreślać. Daj sobie i innym drugą szansę.

I przede wszystkim ucz swoich współpracowników, by sporządzali swoje listy.

PAMIĘTAJ! KAŻDA OSOBA OTWIERA PRZED TOBĄ NOWE MOŻLIWOŚCI!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz