Dla każdego zadania z twojej „listy zadań do zrobienia” określ dwa parametry:
a) pilność: zadanie pilne (P) lub niepilne (NP)
b) wagę: ważne (W) lub nieważne (NW)
Zadania Pilne – to te które musisz zrobić. Wymagają natychmiastowej uwagi.
Zadania Niepilne – to te pozostałe.
Zadania Ważne – to te związane bezpośrednio z celami.
Zadania Nieważne – to te pozostałe.
Zadania W/P (Ważne/Pilne) – to twoje priorytety. Choć bardziej należało by je nazwać pożarami. Zbyt duże ich natężenie każdego dnia oznacza, że słabo planujesz swój czas. I że możesz być narażony na stres, którego możesz uniknąć zmniejszając ilość tych zadań, poprzez lepsze planowanie zadań w czasie.
Zadania W/NP (Ważne/Niepilne) – to te, które są twoją podstawą osiągania celów długoterminowych. Im lepiej będziesz planował swój czas, tym bardziej będzie się zwiększał udział tych zadań w całości.
Jak to mawia Tony Robins: „Ludzie przeceniają to co mogą osiągnąć w przeciągu jednego roku i nie doceniają tego co mogą osiągnąć w pięć lat.”
Pamiętaj o tych słowach, i o systemtyczności, tworząc plany celów i spisując swoją listę zadań do zrobienia w najbliższym czasie. A niemalże dowolne marzenie pojawi się w zasięgu Twojej ręki.
Zadania NW/P (Nieważne/Pilne) – w większości przypadków to te drobne rzeczy o które proszą Cię inni ludzie. Tu drobiazg, tam drobiazg. I tak może minąć Ci po kilka godzin każdego dnia. Często wydaje nam się, że trzeba je zrobić, bo ich pilność odczytujemy jako wysoką ważność. Pilność to pilność a ważność to ważność.
Drugą rzeczą są tutaj listy. Zwłaszcza e-maile. Dostajemy ich całą masę.
Listy dzielimy na 3 kategorie:
- na te, na które można zerknąć i zachować w dokumentacji/archiwum – nie wgłębiamy się w nie i nie odpowiadamy na nie.
- listy wymagające odpowiedzi – te dzielimy na Pilne i Niepilne.
Zadania NW/NP (Nieważne/Niepilne) – to te, które zabierają nam czas, a niczego właściwie nie wnoszą. Zbędne przejazdy. Nadmiar spotkań, jeśli sprawy można załatwić rozmową telefoniczną.
Uwaga! Relaks, który potrzebujemy do zregenerowania baterii, ma status NP/W. To, że czasem możemy go sobie odmówić, i często odmawiamy, powoduje że zaczynamy go odbierać jako Niepilny i Nieważny! Jest Ważny!
Listy dzielimy na 3 kategorie:
- na te, na które można zerknąć i zachować w dokumentacji/archiwum – nie wgłębiamy się w nie i nie odpowiadamy na nie.
- listy wymagające odpowiedzi – te dzielimy na Pilne i Niepilne.
Zadania NW/NP (Nieważne/Niepilne) – to te, które zabierają nam czas, a niczego właściwie nie wnoszą. Zbędne przejazdy. Nadmiar spotkań, jeśli sprawy można załatwić rozmową telefoniczną.
Uwaga! Relaks, który potrzebujemy do zregenerowania baterii, ma status NP/W. To, że czasem możemy go sobie odmówić, i często odmawiamy, powoduje że zaczynamy go odbierać jako Niepilny i Nieważny! Jest Ważny!
Pamiętaj o nim i planuj go sobie z niezwykłą systematycznością.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz