Rosser Reeves - jedna z ikon świata reklamy lat 50 - pewnego wiosennego popołudnia spotkał na jednej z ulic Nowego Jorku żebraka, który na szyi miał zawieszoną tabliczkę z napisem: "jestem niewidomy!". Przechodnie omijali biednego człowieka obojętnie, a w jego kubku znajdowało się zaledwie kilka centów. Reeves doszedł do wniosku, że pomoże niewidomemu. Wyciągnął z kieszeni pióro i dopisał na kartce trzy słowa. Po chwili przechodnie zaczeli wrzucać do kubka pieniądze.
Pewnie zadasz sobie teraz pytanie: JAKIE TO SłOWA!?
Oóżz brzmiały one: "Jest wiosna, a ja....".
Tak więc te trzy słowa wpłyneły na zachowanie przechodniów, którzy czytali na tabliczce tekst:
"Jest wiosna, a ja... jestem niewidomy!"
Co takiego uczynił Reeves? Otóż dokonał on zmiany kontekstu. Nadał całej sytuacji pewne tło, które całkowicie zmieniło percepcję przechodniów.
Musisz wiedzieć, że niemal każdą sytuację możesz umieścić w innym kontekście przez co natycnmiast zmienia się jej postrzeganie.
Istotę tej prawidłowości wykorzystuje technika o nazwie "PRZERAMOWANIE". Przeramowanie to nadanie innych ram określonemu zachowaniu / zjawisku / sytuacji.
Używaj przeramowania. To bardzo łatwa i skuteczna metoda radzenia sobie z zastrzeżeniami i obiekcjami Twoich rozmowców.
Co takiego uczynił Reeves? Otóż dokonał on zmiany kontekstu. Nadał całej sytuacji pewne tło, które całkowicie zmieniło percepcję przechodniów.
Musisz wiedzieć, że niemal każdą sytuację możesz umieścić w innym kontekście przez co natycnmiast zmienia się jej postrzeganie.
Istotę tej prawidłowości wykorzystuje technika o nazwie "PRZERAMOWANIE". Przeramowanie to nadanie innych ram określonemu zachowaniu / zjawisku / sytuacji.
Używaj przeramowania. To bardzo łatwa i skuteczna metoda radzenia sobie z zastrzeżeniami i obiekcjami Twoich rozmowców.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz