sobota, 18 maja 2013

Zmiana percepcji Twojego rozmówcy.



"Jestem niewidomy..." 

Rosser Reeves - jedna z ikon świata reklamy lat 50 - pewnego wiosennego popołudnia spotkał na jednej z ulic Nowego Jorku żebraka, który na szyi miał zawieszoną tabliczkę z napisem: "jestem niewidomy!". Przechodnie omijali biednego człowieka obojętnie, a w jego kubku znajdowało się zaledwie kilka centów. Reeves doszedł do wniosku, że pomoże niewidomemu. Wyciągnął z kieszeni pióro i dopisał na kartce trzy słowa. Po chwili przechodnie zaczeli wrzucać do kubka pieniądze.

Pewnie zadasz sobie teraz pytanie: JAKIE TO SłOWA!?

Oóżz brzmiały one: "Jest wiosna, a ja....".
Tak więc te trzy słowa wpłyneły na zachowanie przechodniów, którzy czytali na tabliczce tekst:
                                                  
       "Jest wiosna, a ja... jestem niewidomy!"

Co takiego uczynił Reeves? Otóż dokonał on zmiany kontekstu. Nadał całej sytuacji pewne tło, które całkowicie zmieniło percepcję przechodniów.

Musisz wiedzieć, że niemal każdą sytuację możesz umieścić w innym kontekście przez co natycnmiast zmienia się jej postrzeganie.

Istotę tej prawidłowości wykorzystuje technika o nazwie "PRZERAMOWANIE". Przeramowanie to nadanie innych ram określonemu zachowaniu / zjawisku / sytuacji.

Używaj przeramowania. To bardzo łatwa i skuteczna metoda radzenia sobie z zastrzeżeniami i obiekcjami Twoich rozmowców. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz