piątek, 10 maja 2013

Twój czas.


Czas ucieka, ale nie panikuj - bo masz na niego wpływ."Teraz" jest chwilą którą musisz dobrze wykorzystać!


Ćwiczenie które ma pomóc w zrozumieniu upływającego czasu - przeczytaj powoli poniższy tekst.


Usiądź wygodnie, wyłącz wszystko, co Ci może przeszkodzić. Odpręż się. Skoncentruj się na swoim oddechu, każdy oddech to mała cząstka twojego życia. Czas upływa z każdym wdechem i wydechem. Wdech.. Wydech...

Czego doświadczasz w tej chwili?


Już nigdy nie powtórzy się ta sama chwila, delektuj się nią. Skoncentruj się na aktualnym momencie, bo jest on wyjątkowy tak jak każdy inny. Powędruj teraz trochę w przeszłość, przypomnij sobie  stany, w których byłeś zadowolona z życia, kiedy wszystko dookoła było przyjemne. Kiedy byłeś pogodzony z otoczeniem. Nie analizuj żadnego momentu, przeskakuj szybko z jednego na drugi, spróbuj jednym słowem okreslać stany emocjonalne jakie w tych przyjemnych chwilach odczuwałeś. Odkrywasz czas, który minął, odkrywasz doświadczenia,które minęły i z których jesteś zadowolony.

Całe twoje aktualne życie to przeszłość, ale ty oddychaj spokojnie bo  jesteś tu i teraz, a wszystkie twoje dokonania to przeszłość która bezpowrotnie minęła. Teraźniejsza rzeczywistość to tu i teraz.
Przeszłości już nie zmienisz - nie oceniaj jej, skoro nie masz na nią żadnego wpływu. Myśl o teraźniejszości, o tym aby każdą chwilę potem  miło wspominać, o tym aby każdy moment efektywnie wykorzystać. O tym
aby w przyszłości móc powiedzieć: "Cieszę się że tą chwilę tak spędziłem". W przyszłości twoje życie będzie sie opierało na tym co zrobisz tu i teraz. Słyszysz swój oddech? - z każdym oddechem mija czas, każdy oddech już jest przeszłością... Każda teraźniejsza chwila to twoje życie, to twoje przyszłe "Ja".

Ja w tym momencie przekazałam Tobie tą wiadomość,którą własnie  przeczytałeś i zrozumiałeś, jestem z niej zadowolona bo mogłam Tobie pomóc. Jestem zadowolona, że spędziłam nad nią swój cenny czas. Mogę
teraz powiedzieć: "Cieszę się że w ten sposób spędzam czas" - bo mam w  tym swój cel, jest on moją tajemnicą, też masz swoje tajemnice. Też chcesz coś w życiu osiągnąć, tak jak każdy człowiek na tej ziemi. Mam mój osobisty cel, zawarłam umowę z samym sobą, że go osiągnę, spełnię ją! Pierwsze zdanie tej umowy, brzmi tak: "Chcę każdą chwilę, każde "teraz" spędzić tak by potem móc o niej opowiadać z uśmiechem na twarzy".

Koniec ćwiczenia, no prawie koniec, teraz przymknij oczy i spróbuj  powtórzyć sobie w myślach to co tu przeczytałeś.

Czemu chwila jest taka ważna?

"Magiczna minuta" - czyli pierwsza minuta spędzona z każdym człowiekiem. Chodzi o pierwsze wrażenie, które potem może rzutować na  całej znajomości. Jest to jedna chwila, którą się długo pamięta, dlatego należy starać się, aby uczynić ją jak najlepszą, jak najmilszą, dla tego drugiego człowieka, dzięki temu będziemy się z danym człowiekiem lepiej w przyszłości kontaktować.

Ja się natomiast pytam, czemu dbamy o to by robić wrażenie na innych, a tak mało dbamy o wrażenie dla siebie?

Zadbaj by każda twoja minuta była taka, byś ją mógł mile wspominać. Tak by każde "teraz" było "magiczną minutą" dla Ciebie samego. By  każda minuta była najmilszą chwilą do wspominania, czemu masz sobie
odmawiać? Wynegocjuj sam z sobą zadowolenie i satysfakcje, zadbaj o własne wrażenia. Spraw by dobrze wspominać tą chwilę, by robić tylko to co rzeczywiście chcesz, to co przybliża Cię do celu. Tak abyś w
każdej chwili mógł popatrzec w lustro i zobaczyć osobę, która robi na Tobie dobre wrażenie.


Drastyczne ćwiczenie na jutrzejszy dzień

Jeden dzień z minutnikiem, dlaczego drastyczne? - bo dobitnie pokazuje, że jednak można było lepiej czas wykorzystać. Wiem z własnego przykładu, dźwięk dzwonka jest nieubłagalny i nie jest on przyjemny, bo sygnalizuje że czas ucieka. Stwórz tabelkę z rozpisanymi godzinami na całą dobę i noś ją w kieszeni przez cały dzień. Nastawiaj  minutnik/alarm w zegarku na 30 minut, aby być na bieżąco z dana chwilą i móc co pół godziny wypełnić odpowiednie pole w tabeli.

Tabelka ma mieć 3 kolumny:
czas | planuję zrobić| czy robiłem to co planowałem? jeśli nie to co  innego robiłem, dlaczego?
5:00
5:30
6:00
6:30
7:00
7:30
8:00
8:30
9:00
9:30
10:00
10:30
11:00
11:30
12:00
12:30
13:00
13:30
14:00
14:30
15:00
15:30
16:00
16:30
17:00
17:30
18:00
18:30
19:00
19:30
20:00
20:30
21:00
21:30
22:00
22:30
23:00
23:30
00:00
00:30
01:30


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz