niedziela, 24 października 2010

Wiesz jak,ale czy wiesz po co?

Czy zastanawiałeś się już jak ważne dla Twojej motywacji są korzyści, które daje Ci osiągnięcie określonego celu?

Aby poczuć, jak korzyści wpływają na motywację wyobraź sobie dwie różne oferty sprzedaży domu.

Pierwsza wygląda następująco:
"Dwa piętra, 180 metrów kwadratowych powierzchni użytkowej, 50 metrów od jeziora, stan surowy, cena 300 000 zł"

Druga natomiast tak:
"Widok z drugiego piętra na pobliskie jezioro tak łatwo wprawi Cię w zachwyt, że w ciągu minuty będziesz się relaksował pływając w przejrzystej wodzie. Ogromna przestrzeń da Ci poczucie swobody, wolności i komfortu. Sam zdecyduj jak będzie wyglądać Twoje wymarzone mieszkanie dzięki czekającym na wykończenie pokojom i skandalicznie niskiej cenie 300 tyś. zł"

Która z tych dwóch ofert bardziej do Ciebie przemawia i lepiej motywuje do kupna?

W obydwu przypadkach sprzedajemy ten sam dom, ale w pierwszym są pokazane jego cechy, a w drugim korzyści jakie płyną z tych cech dla Ciebie.

W marketingu jest zasada, że produkty należy reklamować za pomocą korzyści, jakie one przynoszą. Okazuje się, że to jest najlepszy sposób motywowania ludzi do kupna.

Jak to wykorzystać do motywowania siebie samego?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz