piątek, 22 października 2010

Gdzie się mam podpisać i ile płacę?

W stosunkach międzyludzkich są uniwersalne skróty, które zawsze pomagają dojść do celu szybciej. 
Weźmy na przykład zaufanie. Bez zaufania wszystko jest trudniejsze i bardziej czasochłonne do zdobycia. 
I w stosunkach dzieci z rodzicami, i w przyjaźni, i w miłości...
No i oczywiście także w biznesie.
W biznesie inwestuj zatem przede wszystkim w budowę zaufania - więcej niż w cokolwiek innego. Kiedy starasz się o tego trudnego do zdobycia klienta - zainwestuj więcej czasu, energii i nawet pieniędzy w zdobycie zaufania niż w to, żeby klienta przekonywać do tego jaka fantastyczna jest twoja oferta. 
Bo choćby nie wiem jak fantastyczne rozwiązania zaproponujesz, bez zaufania będzie ci szło jak po grudzie, żeby klienta przekonać i może w ogóle nie zdołasz go przekonać.

A z zaufaniem? Na odwrót!
Kiedy masz zaufanie często w ogóle nie musisz przedstawiać swojej propozycji w szczegółach. Klient który ci ufa nie traci czasu na stawianie oporu.

Klient który ci ufa, mówi  "OK, nie musisz mnie przekonywać, skoro uważasz, że mi to jest potrzebne, powiedz gdzie się mam podpisać i ile mam zapłacić?"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz