środa, 24 kwietnia 2013

Sprawdź czy jesteś szczurem czy chomikiem.





Przeczytałam dzisiaj taką opowiastkę:

Spotyka się kiedyś chomik ze szczurem i szczur pyta chomika:
- Chomiku powiedz mi jedno. Ty masz ogon i ja mam ogon, Ty masz futerko i ja mam futerko. Ty masz pazurki i ja mam pazurki.
- No racja, nawet jemy to samo – odpowiedział Chomik.
- To dlaczego, Ciebie ludzie trzymają w domu i uważają za urocze zwierzątko, a mną się brzydzą i próbują otruć? – powiedział rozgoryczony szczur.

Po chwili namysłu chomik odpowiedział z uśmiechem:
- Widzisz szczurku, Ty po prostu masz słabo wyrobiony wizerunek u ludzi.


Historyjka sama w sobie jest lekka i zabawna, ale jak sie jej przyjrzysz z bliska możesz dostrzec ukryte znaczenie.

I wcale mi nie chodzi o to, że ktoś ma naturalny talent i szybciej zjednuje sobie przychylność innych ludzi, czy
też, że ma do perfekcji opanowane wywieranie pożądanego wpływu na innych.

O nie! To tylko pusta zewnętrzna otoczka.

Pomyśl co by się stało, gdyby z większości ludzi - albo nawet tylko z jednej, dobrze Ci znanej - zdjąć misternie pozapinany płaszczyk powierzchowności?

Jestem przekonana, że Twoim oczom ukazałby się pusty widok...

Niezwykle mały odsetek osób posiada szczegółową wiedzę o samym sobie, o swoich wewnętrznych stanach duchowych, opiniach preferencjach, możliwościach, czy ocenach.

Co więcej, jeszcze mniejszy odsetek osób, posiada tę wiedzę usystematyzowaną i skonkretyzowaną.
A jeszcze mniejszy odsetek posiada świadomość swoich faktycznych możliwości, umiejętności,
mocnych i słabych stron oraz ich możliwości wykorzystania, by zapewnić sobie lepszą jakość życia.

Większość osób drepcze w miejscu, chcąc zapewnić sobie lepszą przyszłość. Co z tego, że rzucają się w wir pracy, studiują, kończą kursy doszkalające, jeżdżą na sympozja, seminaria, warsztaty i konferencje, jak tak naprawdę nie wiedzą, po co NAPRAWDĘ to robią?

Bo co może wiedzieć, na swój temat osoba, która nie miała jeszcze możliwości, dotrzeć do własnego, indywidualnego źródła samoświadomości?

Niestety lub stety, ale to właśnie samoświadomość, jest głównym wyznacznikiem ludzkiego życia. Wszystko co obecnie robimy, lub robiliśmy w przeszłości, bierze swój początek z tego co tak naprawdę, na najgłębszych obszarach siebie, myślimy sami o sobie.

To, kim jesteśmy jest zdeterminowane tą wiedzą, która w dodatku często jest wypierana ze świadomości, bo jest "niewygodna". Zatem działania człowieka są zdeterminowane przez to co myśli o sobie, nie wiedząc, że to myśli.

Prawda, że jak spojrzysz na swoją samoświadomość z tej strony, to wszystko staje na głowie?
Większość z nas ma tendencję do deklarowania wielu postanowień, które będzie realizować od Nowego Roku. I te obietnice są jak najbardziej możliwe do spełnienia pod warunkiem, że motywacja nie opuści Cię, już po pierwszym tygodniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz