niedziela, 13 lutego 2011

Poddawanie się trendom i kultura masowa

Ile i jakie czytasz blogi czy newslettery i dlaczego u większości przeważa tematyka motywacji, zamiast konkretnej wiedzy?

Zastanawiam się też dlaczego się tak dzieje, że wszyscy nawet jak sądzą, że wyrwali się ze stereotypowego myślenia, nadal zachowują się stereotypowo. Każdy po oświeceniu zachowuje się dokładnie tak samo. Na dzień dzisiejszy mam taką samą odpowiedź jak ludzie, którzy mają telewizor w domu.

Bo to co pisze się w książkach czy ogląda w telewizorze jest ciekawe.

Jest takie, bo takie ma być. Ciekawe, a pożyteczne to jednak dwie różne rzeczy! Dlatego proponuje ci abyś ułożył sobie system. W którym raz czytasz to co czytają inni, raz to co jest ciekawe, ale nie czytają tego inni, a raz to co jest zupełnie nudne, ale bardzo przydatne.

Od tego możesz zacząć, zwłaszcza jeżeli chcesz prowadzić działalność przez internet.

Często ludzie zarzucają, że nie mając telewizora i nie oglądając TV przez nawet godzinę dziennie nie mogą być na bieżąco ze zmianami w prawie. Zgadzam się. Nie mogą być na bieżąco z proponowanymi zmianami w prawie.

Ja mam inną metodę:
http://isip.sejm.gov.pl/prawo/index.html

Wystarczy zajrzeć raz na miesiąc, wybrać dziennik ustaw i wpisać w wyszukiwarce tylko rok 2011. Pojawią się chronologicznie ostatnio publikowane ustawy/rozporządzenia itp. Przeczytać to co się chce. Trzy godziny w miesiącu i jestem najbardziej na bieżąco jak tylko można, w dziedzinach które mnie interesują.

Nie działa na mnie perswazja polityków, widzę co robią i na tym polu wyrabiam sobie opinie. To mi w zupełności wystarczy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz