czwartek, 23 grudnia 2010

Przyklej etykietkę...


"Nadanie etykiety" to taktyka, która bazuje na tym, iż człowiek z reguły stara się być konsekwentny wobec samego siebie lub wobec innych osób. Oczywiście pragnienie bycia konsekwentnym, a bycie konsekwentnym to dwie różne kwestie, aczkolwiek już samo pragnienie ma w rozpatrywanym przypadku dość istotne znaczenie.

Taktyka ta polega na tym, iż nadajesz swojemu rozmówcy cechę (etykietę), której posiadanie jest istotne z punktu widzenia realizacji Twoich celów perswazyjnych. Innymi słowy jeśli chcesz kogoś przekonać do danego działania spraw, aby adresat Twojej perswazji (np. Twój potencjalny Klient) zaangażował się w wartość, która jest spójna z danym działaniem.
Jeśli Twój produkt związany jest ze zdrowiem, najpierw uzyskaj od swojego potencjalnego Klienta potwierdzenie tego, że zdrowie jest dla niego ważne. Innymi słowy nadaj mu etykietę, człowieka, dla którego zdrowie jest bardzo, bardzo ważne. Z pewnością zgodzi się z Tobą!
Jeśli Twój produkt ma wysoką cenę, nadaj potencjalnemu klientowi etykietę, że jest człowiekiem któremu zależy na jakości. Jakość uzasadnia z reguły wysoką cenę.
Jeśli  zależy Ci na kompromisie, który chcesz osiągnąć negocjując ze swoim kontrahentem nadaj mu etykietę osoby, która jest znana ze zdolności do podejmowania kompromisów oraz partnerskiej współpracy.
Ludzie mają tendencję do traktowania komplementów na temat swoich cech charakteru jako prawdę, która staje się niemal natychmiast ich własnym przekonaniem o sobie samych. Oznacza to, ze jeżeli powiesz komuś, że jest uczynny (lubi pomagać innym) wtedy bardzo szybko cecha ta stanie się jego własnym przekonaniem. Innymi słowy adresat Twoich słów będzie myślał o sobie, że jest uczynny - a przekonanie to będzie uważał za swoje własne.
Jeśli po kilku dniach skontaktujesz się z nim i poprosisz o przysługę...wówczas prawdopodobienśtwo tego, że Ci pomoże znacząco wzrasta.

Jeśli chcesz nauczyć się skutecznej perswazji, skuteczniej sprzedaży i negocjacji zapraszam Cie na nasze szkolenia. Więcej informacji  znajdziesz  TUTAJ!  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz