niedziela, 25 kwietnia 2010

Jak w 3 minuty obudzić potęgę koncentracji?

,,Wybierz pracę którą kochasz,a nie będziesz musiał pracować nawet przez jeden dzień w swoim życiu.
Konfucjusz




Wykorzystaj potęgę koncentracji

W jaki sposób?

Pierwszą odpowiedzią są pytania.Tak pytania ,które sam sobie zadajesz,kiedy prowadzisz tzw.dialog wewnętrzny.
Zapewne zdajesz już sobie sprawę z tego,że kiedy myślisz,to najpierw stawiasz sobie w głowie określone pytanie , a potem pojawia się odpowiedź,prawda?
To właśnie pytania,które sam sobie zadajesz decydują,na czym się koncentrujesz, a z kolei to na czym się koncentrujesz bezpośrednio odpowiada za Twój bieżący stan psychiczny.

Przykład:
Zastanów się jak często,kiedy coś Ci się nie uda, kiedy poniesiesz porażkę,np.zawalisz spotkanie biznesowe, automatycznie stawiasz sobie pytania typu:
,,Dlaczego znowu mi nie wyszło?"
,,Dlaczego nigdy mi się nie udaje?"
,,Dlaczego oni wszyscy są przeciwko mnie?"
,,Po co ja się tak staram, skoro i tak mi nie wychodzi?"
Zaczynasz już odczuwać to znajome, mało przyjemne uczucie....?
STOP!
STOP!
STOP!

Zmieńmy to natychmiast! Jak?
Po prostu teraz przetestuj inny zestaw pytań:
,,Jaka nauka płynie dla mnie z tego spotkania?"
,,Co mogę zrobić, aby dzisiejsze doświadczenie zaowocowało spektakularnym sukcesem na kolejnym spotkaniu?"
,,Jakie trzy rzeczy mogę zrobić natychmiast,aby poprawić sobie humor?"
,,Kiedy ostatnio odniosłem sukces , z którego nadal jestem dumny?Jak się wtedy czułem?
Co widziałem? Co mówiłem do siebie?"

No i co? Czujesz różnicę?

Czy zacząłeś dostrzegać jak diametralnie inny stan umysłu uruchamiasz, kiedy stawiasz sobie
inne pytania?

Wniosek:
Jak przestać korzystać z własnego umysłu w destrukcyjny i ograniczający sposób?

Po prostu:
Postaw sobie inne wzmacniające pytanie!

Pytanie, które zamiast pozbawiać Cię resztek energii ukierunkuje Twój umysł na poszukiwanie jej nowych pokładów!
Pytanie, które zamiast wpędzać Cię w podły nastrój,pozwoli Ci błyskawicznie odzyskać kontrolę nad własnymi emocjami i umysłem!
Pytanie,które zamiast obniżać Twoją samoocenę, pomoże Ci wyciągnąć konstruktywne wnioski
na przyszłość.

A na koniec niespodzianka!
Specjalnie dla Ciebie dodatkowy zestaw wzmacniających pytań. Masz problem?
To w takim razie przekonaj się, o ile skuteczniej i szybciej rozwiążesz go stawiając sobie następujące pytania:
,,Co dobrego niesie ten problem?"
,,Co należy poprawić?"
,,Co jestem skłonny zrobić, aby wszystko zaczęło dziać się po mojej myśli?"
,,W jaki sposób mogę cieszyć się życiem,robiąc to,co konieczne,aby wszystko zaczęło się dziać po mojej myśli?"

Pamiętaj!
Stawiając sobie właściwe pytania poddasz w wątpliwość ograniczające Cię przekonania.
Stawiając sobie właściwe pytania zbudujesz bardziej satysfakcjonujące relacje biznesowe.
Stawiając sobie właściwe pytania rozwiniesz harmonijne relacje z własną rodziną i przyjaciółmi.

Podsumowanie
Zachęcam Cię do korzystania z tej banalnie prostej ministrategii zawsze wtedy, kiedy zorientujesz się, że zaczynasz wchodzić w niepożądany,nieproduktywny stan emocjonalny.
W tej chwili już wiesz,jak możesz go natychmiast zmienić.
Postaw sobie nowe, wzmacniające pytanie, które zmieni przedmiot koncentracji Twojego umysłu.

A już jutro dowiesz się , co jest możliwe w 2010 roku???

www.martadymek.suportio.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz