niedziela, 14 kwietnia 2019

Czy wiesz czym jest branding?

Znalezione obrazy dla zapytania Czy wiesz czym jest branding?

Branding to kreowanie własnej marki w taki sposób, by potencjalny klient nabył do nas zaufanie i najzwyczajniej w świecie nas polubił.


Czy wiesz po co? Gdyż klienci dokonują zakupów w konkretnej firmie nie tylko dlatego, że ją znają, ale przede wszystkim, że ją lubią i jej ufają.

Czy wiesz, że Ty też już używasz brandingu?

Każde Twoje słowo o własnym biznesie, wizytówka, czy strona www budują branding Twojej marki;
tworzą w umyśle potencjalnego klienta obraz Twojego biznesu i związane z nim skojarzenia.

Twoim celem jest, by obraz ten był jak najbardziej pozytywny, a skojarzenia miłe i pełne zaufania.

Podstawową kwestią (pierwszą, z którą spotyka się nowy, potencjalny klient) jest identyfikacja
wizualna (lub audiowizualna).

A czy wiesz co to jest kapitał marki?

Każda marka istniejącą na rynku posiada swój mierzalny kapitał. Jest on uzależniony od wielu
czynników. Najważniejszym z nich jest świadomość nazwy marki w umyśle konsumenta - czyli to czy zna Twoją markę.

Czy uważasz, że firma Coca-Cola potrzebuje reklamy, by być rozpoznawalną?

Teoretycznie nie - jest znana na całym świecie, dobrze się sprzedaje, wszyscy ją znają.
Dlaczego więc się reklamuje? Właśnie dlatego,że utrwala w ten sposób w umysłach klientów
fakt swego istnienia - po prostu nie daje im o sobie zapomnieć.

Pozostałe czynniki świadczące o kapitale marki to:
*lojalność Twoich klientów
*patenty lub znaki firmowe

Czy wiesz jak kreować własną markę?

Sposobów kreowania własnej marki i budowania świadomości konsumentów jest naprawdę wiele.
Korzystać z nich można w wielu wypadkach za niewielkie pieniądze, dostępne są więc dla wielu
małych, rozpoczynających dopiero swą drogę biznesów.

Podsumowując, jedną z najważniejszych kwestii, o której należy pamiętać, to fakt, że budowanie
marki nigdy się nie kończy (pamiętasz - Coca-Cola?). Jest to proces niełatwy i długotrwały.

Jeśli chcesz zbudować silną, łatwo rozpoznawalną i budzącą pozytywne skojarzenia markę musisz działać konsekwentnie i precyzyjnie.


2 komentarze:

  1. Uważam, że branding i rebranding to mocne narzędzie do budowania świadomości marki i utrwalania w pamięci klienta pozytywnych cech z nią związanych. Bardzo dobrze Pani mówi, że budowanie marki nigdy się nie kończy. Zawsze musimy reagować na zmieniające się trendy, aby osiągnąć lepszych wyników.

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej. Ja właśnie przez długi czas nie byłam świadoma jak branding może być bardzo istotnym aspektem dla sukcesu firmy. Teraz zauważam, że każda duża marka stara się zachować swój styl i odrębność (na stronie, produktach, mediach społ.). Aktualnie rozważamy skorzystanie z oferty https://necon.pl/. Co sądzicie?

    OdpowiedzUsuń