środa, 6 marca 2019

Nie ważne skąd wiatr wieje

Znalezione obrazy dla zapytania Nie ważne skąd wi atr wieje

Polacy są drugą najbardziej przedsiębiorczą nacją na świecie nie dlatego, że urodzili się jacyś inni tylko dlatego, że sytuacja w jakiej żyjemy zmusza nas do kombinowania od małego. 

Jeżeli nie nas to naszych rodziców a my przejmujemy od nich te nawyki. Historia nas nie oszczędzała, przyszłość zapowiada się jeszcze gorzej. Nie ważne jednak skąd wiatr wieje, ważne jest jak postawimy żagle. Ot cała technika budowania biznesu. Okazuje się, że pod wiatr też można płynąć i to nawet całkiem skutecznie.

Można nauczyć się stawiać żagle i nie jest to bardzo trudne. Polacy średnio na alkohol wydają 850 zł rocznie! Na książki jednak, nie licząc podręczników szkolnych, około 19 zł, nawet niech będzie i 50 to proporcje są co najmniej dziwne. Druga statystyka to sposoby spędzania czasu. Wychodzi na to, że przeciętny Polak spędza blisko 5 godzin dziennie na oglądaniu TV, a na czytanie książek (bez obowiązkowych) niecałe 8 minut. Ciekawe jak rozkłada się te 8 minut na książki dające wiedzę i rozwój, a lekturę czysto relaksującą - beletrystykę.

Licząc tylko na wiedzę szkolną, a obowiązek nauki powoduje to, że ludzie liczą tylko na szkołę to mało, bo kończąc szkołę mamy taką samą wiedzę jak inni. Musimy dodać coś od siebie.

Niestety ludzie zamiast sobie, wierzą reklamą i sądzą, że wiedza potrzebna do lepszego życia niż większość społeczeństwa jest nie wiadomo jak trudna i ciężka do nauczenia i nie wiadomo jak kosztowna. Kilkaset lat temu jeżeli ktoś umiał czytać i pisać to był wielki ktoś. Sama ta umiejętność pozwalała nazywać ludzi bardzo dobrze wykształconymi! Czy może być coś trudnego w tym co obecnie robi każdy siedmiolatek?

Większość rozwiązań jest taka prosta. Nie masz komputera - idź do znajomego, nie masz internetu - skorzystaj w czytelni czy w Urzędach Pracy, nie stać cię na książki - idź do biblioteki, brakuje ci pieniędzy - oszczędzaj ... najzwyczajniej ustaw odpowiednio żagle bo wiatru wcale nie masz sprzyjającego.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz