poniedziałek, 7 marca 2016

Kim jest twoj idealny klient?


 ,,Tylko kura jest w stanie wysiedzieć sukces - możesz się grzebać z kurami lub latać z orłami."


Jeśli wiesz co naprawdę chcesz, o wiele łatwiej jest to od życia dostać. Ludzie, którzy planują mają ogromną przewagę nad tymi, którzy nie planują. To właśnie dlatego trzeba podążać za celami.

W biznesie ogromną wagę przykłada się do tego by przyciągać do siebie klientów. Czy wiesz jednak których klientów chciałbyś do siebie przyciągać? Czy zaplanowałeś kto jest twoim idealnym klientem?

Trzeba oczywiście zacząć od określenia głównej grupy docelowej - np. pod względem wieku, miejsca zamieszkania, zawodu itp. Ale to tylko początek. Jedną z podstawowych rzeczy, które też trzeba zaplanować, to kim jest twój IDEALNY klient - klient, którego najbardziej chcesz do siebie przyciągnąć.

Na początek zadaj sobie takie pytanie:

Ile twój idealny klient wyda w twojej firmie? - w skali rocznej i nawet w skali całego życia jako klient.W marketingu nazywa się to wartość klienta.

Żeby obliczyć tę wartość, pomnóż wartość przeciętnych zakupów rocznych klienta przez ilość lat - otrzymasz wówczas łączną wartość obrotów, które przyniesie ci twój klient. Po takim przeliczeniu łatwo zdać sobie sprawę z tego jak ważne jest by utrzymać klienta jak najdłużej i sprawić by jak najczęściej od ciebie kupował!

Ale to tylko początek tworzenia profilu idealnego klienta. Bądź bardziej specyficzny i… bardziej wymagający. Zastanów się jakie inne cechy klienta byłyby dla ciebie najbardziej pożądane? Jakiego rodzaju charakterystyczne cechy klienta ułatwią ci rozwój biznesu zamiast to utrudniać?

Ty też będziesz przyciągać tych najbardziej pożądanych jeśli na nich właśnie będziesz się koncentrować.



1 komentarz: