poniedziałek, 30 lipca 2012

Jak sprawić by Twoja oferta nie ginęła w tłumie?


Jaką potrzebę zaspokaja różnica między Twoim produktem a czymś konkurencji?

W jaki sposób ją wyeksponować by zamieniała obiekcje klienta w powietrze, by ulatniała się z jego głowy i zachęcała do przyjrzenia się temu co Ty proponujesz. By namawiała, pchała i jednocześnie pociągała do zakupu.

Po co klienci kupują Twój produkt ? Zastanawiałeś się kiedyś nad tym?


Mydła używamy codziennie. Niby nic takiego. Czy zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego ludzie kupują mydło? Czym się motywują? Przecież musi być jakiś konkretny, wyraźny, niekoniecznie logiczny powód. Co chcą z tym mydłem? Pianę w wannie? Odtłuszczać skórę twarzy? Myć ręce usmarowane po pracy w warsztacie? Diabelnie pięknie pachnieć? Wyglądać gładko? Możliwości jest wiele.A przecież mydło dla wielu osób to tylko mydło. Prawda? Może dla mnie, może dla Ciebie, ale Ty czy ja, czy jesteśmy klientami wyszukanych sklepów z mydłami?Widziałeś już mydła w kształcie owcy o zapachu migdałowym. To wspaniały pomysł na prezent. Kosztuje ponad 20zł. A to przecież nadal jest mydło. Jednak ma pewne wyróżniające cechy. Normalnego mydła raczej nie dasz nikomu w prezencie. No chyba, że Twój prezentobiorca bardzo go potrzebuje...

To o czym piszę to z jednej strony pomysły jak można modyfikować produkty. Jest to też wstęp do tworzenia Unikalnej Propozycji Sprzedaży czyli sposobu na sprzedaż do konkretnego produktu który posiada unikalną, również konkretną cechę.

Aby produkt był zauważalny i zapamiętany, (co zwiększa prawdopodobieństwo jego zakupu) potrzebujesz mieć swoją UPS. UPS to chwytliwe hasło, fraza lub zdanie która spełnia poniższe kryteria.

UPS musi być inna niż wszystko to co jest na konkurencyjnym rynku (jest tylko jedno mydło które pieści Twoją skórę)
UPS musi podkreślać korzyść w sposób przekraczający wyobrażenie klienta na temat produktu czy usługi.

Firma Dominus Pizza swoje UPS obrała w hasło: „Dostarczymy Ci pizzę w 30 minut albo dostaniesz ją za darmo".

Samego stwierdzenie – „Dostarczymy Ci pizzę w 30 minut" od razu wypada tu blado.Dopiero gwarancja osiągnięcia korzyści w kiedy „nie zdarzymy dostaniesz ja za darmo"potrafi rozbudzić wyobraźnie i skłonić do działania.

Jest korzyść jakiej nie daje nikt. Zapewnienie że czas czas działa na Twoją korzyść. A przecież setki ludzi siedząc w firmach ma ochotę na coś do zjedzenia, ale nie mają ochoty czekać zbyt długo. Ta oferta jest skierowana właśnie dla nich.

Czy już zaczynają świtać Ci w głowie pomysły na zwiększenie sprzedaży?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz