Posłuchaj co na ten temat mówi Jay Conrad Levinson w swojej książce "Reklama partyzancka. Efektywne
strategie dla małej firmy". W książce tej podaje cele, dla których należy reklamować firmę.
25 celów, dla których NALEŻY reklamować firmę:
Możesz wybrać tylko jeden albo zdecydować się na kilka z poniższej listy , dla których należy się reklamować:
1. Chcesz, aby Twoja reklama była wskazówką dla Ciebie i ludzi, którzy zainteresowani nią będą chcieli dowiedzieć się czegoś więcej o Twojej ofercie. To jasny cel i może stanowić trzon pierwszej sentencji Twojej strategii reklamowej. Ale może dobrze by było skoncentrować się również na jednym z pozostałych potencjalnych celów.
2. Twoja reklama została zaprojektowana tak, by zaprezentować docelowym odbiorcom korzyści wynikające z Twoje oferty, a być może nawet jakieś specyficzne cechy, dzięki którym uzyskanie tych korzyści jest możliwe.
3. Reklamujesz się, aby wejść na nowe rynki demograficzne albo geograficzne. To wartościowy cel.
4. Chcesz przekonać klientów, którzy mogą przekonać innych, i dlatego właśnie się reklamujesz - aby dotrzeć do osób wyznaczających trendy (ang. trendsetter) - i zainicjować trend na kupowanie Twoich produktów lub usług. Czasami jest to esencją całej strategii.
5. Chcesz pozyskać klientów, którzy nigdy wcześniej o Tobie nie słyszeli, mimo że inni odbiorcy znają Twoją firmę bardzo dobrze.
6. Reklamujesz się, ponieważ chcesz przygotować odbiorców na inne działania marketingowe, po to, by przeprowadzić przedsprzedaż swojej oferty, zanim Twoi sprzedawcy rozpoczną sprzedaż faktyczną. Przedsprzedaż bardzo ułatwia sprzedawcom pracę. Z tego właśnie powodu reklamuje się wiele firm.
Nauczyły się, że przedsprzedaż jest dobrym sposobem na przetrwanie w warunkach dzisiejszej ekonomii.
7. Twoim celem reklamowym jest zaprezentowanie Twojej historii opinii publicznej, poinformowanie całego świata - lub przynajmniej Twoich klientów z różnych części globu - o pozytywnych opiniach o Twojej firmie przedstawionych w mediach lub wyrażonych przez ekspertów.
8. Chcesz opowiedzieć historię firmy, produktu lub usługi i przedstawić powody, dla których warto skorzystać z Twojej oferty. Mimo że darmowy rozgłos może być bardzo pomocny, to jednak poprzez wsparcie go reklamą zyskujesz całkowitą kontrolę nad jego treścią.
9. Twoje komunikaty przekazują sprzedawcy i chcesz zyskać większy autorytet poprzez reklamowanie się w prasie lub telewizji.Odbiorcy utożsamiają reklamę z sukcesem; w ich przekonaniu nie reklamują się te firmy, które nie odnoszą sukcesów.
10. Reklamujesz się, aby zbudować korporacyjną tożsamość, aby zaprezentować pełną blasku osobowość firmy. Bardziej zależy na tym dużym korporacjom aniżeli małym firmom.
11. Chcesz odbudować zaufanie do Twoich produktów lub usług. Może jakieś niekorzystne zdarzenie lub informacje osłabiły wiarygodność Twojej firmy i teraz trzeba ją odtworzyć - wśród odbiorców, potencjalnych klientów, Twoich pracowników i dostawców. Reklama może w tym pomóc.
12. Reklamujesz się, aby zagłuszyć złe pogłoski, by wyjaśnić niefortunny incydent lub nawet przeprosić za niego.
13. Reklamujesz się, aby pozostawać w świadomości klientów. "Bez pamięci, bez pieniędzy" brzmi jak maksyma partyzancka, mimo że dopiero co wymyślona.
14. Konkurenci nacierają ze wszystkich stron, a Ty chcesz odciąć im drogę i pokrzyżować ich plany, a reklama ma Ci w tym pomóc.
15. Pozycje się zmieniły i wkroczyłeś na pole konkurentów, więc tworzysz partyzancką reklamę, aby przejąć klientów konkurencji.
16. Reklamujesz się, aby potwierdzić jakość firmy za pomocą zwycięskich doświadczeń, poprzez przedstawianie zadowolonych klientów, którzy patronują Twojej firmie, i innych danych mających
zapewnić zyski oraz nowych klientów.
17. Chcesz zadowolić swoich akcjonariuszy, więc reklamujesz się, aby przypomnieć im, że wciąż jesteś w grze i że mogą na Ciebie liczyć. Twoje reklamy oczywiście nie mówią o tym, ale pracują na Twoją
korzyść w inny sposób.
18. Planujesz niebawem spotkania z inwestorami spekulacyjnymi, bankami lub innymi instytucjami finansowymi i reklamujesz się, by zrobić dobre wrażenie w środowisku finansowym.
19. Zdajesz sobie sprawę z tego, że zwycięzcom jest łatwiej, więc reklamujesz się, aby podkreślić swoje przywództwo i prestiż. Twoje reklamy również to eksponują.
20. Posługujesz się w reklamie tradycyjnym przekazem, aby zapewnić sobie ciągłe istnienie w przestrzeni publicznej i zbudować zaufanie do firmy. To reklama w zwolnionym tempie, ale żółwie znane są z tego, że wygrywają wyścigi. Dobrze, jeśli są bogatymi żółwiami, bo tradycyjne reklamy nie dają natychmiastowych rezultatów.
21. Reklamujesz się, aby zapewnić zyskowność działań internetowych, ponieważ zdajesz sobie sprawę z tego, że jeśli ktoś o Tobie wcześniej nie słyszał, może nie skorzystać z Twojej oferty internetowej, ale jeśli
zobaczy Twoje reklamy, to jego nastawienie do Twojej firmy stanie się bardziej pozytywne i chętniej dokona zakupu przez Internet. Wygląda to tak, jakbyś liczył na osiągnięcie zysków dzięki reklamie,
ale Ty wiesz, że faktyczne zyski przyniesie Ci Internet, a reklamy uchylają jedynie drzwi do sprzedaży.
22. Jeśli sprawdza się to w przypadku Internetu, może się udać również przez telefon. Reklamujesz się, aby zapewnić sukces swojej kampanii telemarketingowej, dzięki temu Twoi telemarketerzy staną się
reprezentantami znanej już firmy i nie będą kimś obcym dla odbiorcy. Możesz być pewny, że docenią to, że przetarłeś im szlaki. Mogą nawet zaczynać rozmowę od: "Być może widział pan/pani naszą reklamę w telewizji".
23. Pojedź do sklepu i sprawdź, jakie jest zainteresowanie klientów Twoimi produktami po umieszczeniu w sklepie plakatów reklamowych i wyemitowaniu reklamy. Jest to reklama "popychająco-przyciągająca"
(ang. push-pull): reklama popycha sprzedaż, a plakat odgrywa rolę magnesu. Popychanie zawsze pomaga w przyciąganiu.
24. Reklamujesz się, aby pozyskać dystrybutorów, poza tym wiesz także, że detaliści są bardziej skłonni do zamawiania produktów reklamowanych niż nieznanych marek. A ponieważ jesteś partyzantem, w swojej reklamie mogłeś nawet wymienić nazwę sklepu, nakłaniając w ten sposób właściciela do większego zamówienia.
25. Reklamujesz się po prostu po to, aby poinformować konsumentów o istnieniu Twojego produktu.
25 celów, dla których NALEŻY reklamować firmę:
Możesz wybrać tylko jeden albo zdecydować się na kilka z poniższej listy , dla których należy się reklamować:
1. Chcesz, aby Twoja reklama była wskazówką dla Ciebie i ludzi, którzy zainteresowani nią będą chcieli dowiedzieć się czegoś więcej o Twojej ofercie. To jasny cel i może stanowić trzon pierwszej sentencji Twojej strategii reklamowej. Ale może dobrze by było skoncentrować się również na jednym z pozostałych potencjalnych celów.
2. Twoja reklama została zaprojektowana tak, by zaprezentować docelowym odbiorcom korzyści wynikające z Twoje oferty, a być może nawet jakieś specyficzne cechy, dzięki którym uzyskanie tych korzyści jest możliwe.
3. Reklamujesz się, aby wejść na nowe rynki demograficzne albo geograficzne. To wartościowy cel.
4. Chcesz przekonać klientów, którzy mogą przekonać innych, i dlatego właśnie się reklamujesz - aby dotrzeć do osób wyznaczających trendy (ang. trendsetter) - i zainicjować trend na kupowanie Twoich produktów lub usług. Czasami jest to esencją całej strategii.
5. Chcesz pozyskać klientów, którzy nigdy wcześniej o Tobie nie słyszeli, mimo że inni odbiorcy znają Twoją firmę bardzo dobrze.
6. Reklamujesz się, ponieważ chcesz przygotować odbiorców na inne działania marketingowe, po to, by przeprowadzić przedsprzedaż swojej oferty, zanim Twoi sprzedawcy rozpoczną sprzedaż faktyczną. Przedsprzedaż bardzo ułatwia sprzedawcom pracę. Z tego właśnie powodu reklamuje się wiele firm.
Nauczyły się, że przedsprzedaż jest dobrym sposobem na przetrwanie w warunkach dzisiejszej ekonomii.
7. Twoim celem reklamowym jest zaprezentowanie Twojej historii opinii publicznej, poinformowanie całego świata - lub przynajmniej Twoich klientów z różnych części globu - o pozytywnych opiniach o Twojej firmie przedstawionych w mediach lub wyrażonych przez ekspertów.
8. Chcesz opowiedzieć historię firmy, produktu lub usługi i przedstawić powody, dla których warto skorzystać z Twojej oferty. Mimo że darmowy rozgłos może być bardzo pomocny, to jednak poprzez wsparcie go reklamą zyskujesz całkowitą kontrolę nad jego treścią.
9. Twoje komunikaty przekazują sprzedawcy i chcesz zyskać większy autorytet poprzez reklamowanie się w prasie lub telewizji.Odbiorcy utożsamiają reklamę z sukcesem; w ich przekonaniu nie reklamują się te firmy, które nie odnoszą sukcesów.
10. Reklamujesz się, aby zbudować korporacyjną tożsamość, aby zaprezentować pełną blasku osobowość firmy. Bardziej zależy na tym dużym korporacjom aniżeli małym firmom.
11. Chcesz odbudować zaufanie do Twoich produktów lub usług. Może jakieś niekorzystne zdarzenie lub informacje osłabiły wiarygodność Twojej firmy i teraz trzeba ją odtworzyć - wśród odbiorców, potencjalnych klientów, Twoich pracowników i dostawców. Reklama może w tym pomóc.
12. Reklamujesz się, aby zagłuszyć złe pogłoski, by wyjaśnić niefortunny incydent lub nawet przeprosić za niego.
13. Reklamujesz się, aby pozostawać w świadomości klientów. "Bez pamięci, bez pieniędzy" brzmi jak maksyma partyzancka, mimo że dopiero co wymyślona.
14. Konkurenci nacierają ze wszystkich stron, a Ty chcesz odciąć im drogę i pokrzyżować ich plany, a reklama ma Ci w tym pomóc.
15. Pozycje się zmieniły i wkroczyłeś na pole konkurentów, więc tworzysz partyzancką reklamę, aby przejąć klientów konkurencji.
16. Reklamujesz się, aby potwierdzić jakość firmy za pomocą zwycięskich doświadczeń, poprzez przedstawianie zadowolonych klientów, którzy patronują Twojej firmie, i innych danych mających
zapewnić zyski oraz nowych klientów.
17. Chcesz zadowolić swoich akcjonariuszy, więc reklamujesz się, aby przypomnieć im, że wciąż jesteś w grze i że mogą na Ciebie liczyć. Twoje reklamy oczywiście nie mówią o tym, ale pracują na Twoją
korzyść w inny sposób.
18. Planujesz niebawem spotkania z inwestorami spekulacyjnymi, bankami lub innymi instytucjami finansowymi i reklamujesz się, by zrobić dobre wrażenie w środowisku finansowym.
19. Zdajesz sobie sprawę z tego, że zwycięzcom jest łatwiej, więc reklamujesz się, aby podkreślić swoje przywództwo i prestiż. Twoje reklamy również to eksponują.
20. Posługujesz się w reklamie tradycyjnym przekazem, aby zapewnić sobie ciągłe istnienie w przestrzeni publicznej i zbudować zaufanie do firmy. To reklama w zwolnionym tempie, ale żółwie znane są z tego, że wygrywają wyścigi. Dobrze, jeśli są bogatymi żółwiami, bo tradycyjne reklamy nie dają natychmiastowych rezultatów.
21. Reklamujesz się, aby zapewnić zyskowność działań internetowych, ponieważ zdajesz sobie sprawę z tego, że jeśli ktoś o Tobie wcześniej nie słyszał, może nie skorzystać z Twojej oferty internetowej, ale jeśli
zobaczy Twoje reklamy, to jego nastawienie do Twojej firmy stanie się bardziej pozytywne i chętniej dokona zakupu przez Internet. Wygląda to tak, jakbyś liczył na osiągnięcie zysków dzięki reklamie,
ale Ty wiesz, że faktyczne zyski przyniesie Ci Internet, a reklamy uchylają jedynie drzwi do sprzedaży.
22. Jeśli sprawdza się to w przypadku Internetu, może się udać również przez telefon. Reklamujesz się, aby zapewnić sukces swojej kampanii telemarketingowej, dzięki temu Twoi telemarketerzy staną się
reprezentantami znanej już firmy i nie będą kimś obcym dla odbiorcy. Możesz być pewny, że docenią to, że przetarłeś im szlaki. Mogą nawet zaczynać rozmowę od: "Być może widział pan/pani naszą reklamę w telewizji".
23. Pojedź do sklepu i sprawdź, jakie jest zainteresowanie klientów Twoimi produktami po umieszczeniu w sklepie plakatów reklamowych i wyemitowaniu reklamy. Jest to reklama "popychająco-przyciągająca"
(ang. push-pull): reklama popycha sprzedaż, a plakat odgrywa rolę magnesu. Popychanie zawsze pomaga w przyciąganiu.
24. Reklamujesz się, aby pozyskać dystrybutorów, poza tym wiesz także, że detaliści są bardziej skłonni do zamawiania produktów reklamowanych niż nieznanych marek. A ponieważ jesteś partyzantem, w swojej reklamie mogłeś nawet wymienić nazwę sklepu, nakłaniając w ten sposób właściciela do większego zamówienia.
25. Reklamujesz się po prostu po to, aby poinformować konsumentów o istnieniu Twojego produktu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz