piątek, 31 sierpnia 2012

Przyjmij krytykę.



*Słuchaj. Nie myśl od razu, jak odeprzeć krytykę, tylko wysłuchaj jej do końca. Skup się i słuchaj. Postaraj się przyjąć ze spokojem słowa, które uważasz za niesprawiedliwe. Weź głęboki oddech i nie przerywaj.

*Nie mścij się. W pierwszej chwili złość i natychmiastowa zemsta wydają się być najlepszą odpowiedzią na niesprawiedliwą krytykę. Ale na dłuższą metę eskalacja konfliktu może doprowadzić do trwałego pogorszenia stosunków z osobą krytykującą. Nie denerwuj się i zachowaj spokój.
*Zastanów się nad odpowiedzią. Zatrzymaj się na chwilę, żeby przemyśleć to, co usłyszałeś. Jeśli potrzebujesz więcej czasu - powiedz osobie krytykującej, że niebawem przekażesz jej swoją odpowiedź. Wpisz na listę spraw do załatwienia zadanie przygotowania rozsądnej riposty.
*Zastanów się nad krytyką. Nie odrzucaj z automatu gorzkich słów, które usłyszałeś. Szczególnie wtedy, gdy uważasz, że krytyka jest niesprawiedliwa. Otwórz swój umysł i poszukaj w zarzutach ziaren prawdy.
*Skup się na prawdzie. Bądź uczciwy wobec siebie. Jeśli z krytyki wynikają jakieś wnioski na przyszłość zastanów się, jak wdrożyć "plan naprawczy".
*Wybacz. Nie każdy jest tak cierpliwy i wyrozumiały, jak ty. Nie czuj się urażony krytyką, lecz postaraj się ją przekuć w pretekst do polepszenia stosunków z krytykującą cię osobą.
*Myśl pozytywnie. Krytyka to świetna okazja do samodoskonalenia. Dzięki niej możesz stać się lepszym pracownikiem, przyjacielem, małżonkiem .


środa, 29 sierpnia 2012

Firmowa strona internetowa.


Wielu właścicieli mniejszych lub średnich firm podchodzi do tego w niewłaściwy sposób mówiąc: "po co mi strona, przecież i tak mam mnóstwo klientów bez tego i całkiem nieźle sobie radzę", albo: "chciałbym mieć stronę internetową swojej firmy, ale chyba nie stać mnie na tak duży wydatek".


Nie myślą, że strona internetowa firmy może być jak okno wystawowe ich produktów i usług.

Mając stronę internetową Twoje biuro otwarte jest cały czas. Każdy klient może przejrzeć Twoją ofertę w dogodnym dla siebie czasie. Czyż to nie jest wspaniałe, że możesz dotrzeć do swoich klientów 24 godziny na dobę, przez 365 dni w roku?

Porównajmy to z umeblowaniem Twojego biura. Każdy z nas chciałby, aby nasze biuro miało porządne meble i profesjonalny wystrój, który pozytywnie wpłynie na nastrój naszych klientów.
A teraz wyobraź sobie, że Twoje biuro odwiedza dziennie kilkaset lub kilka tysięcy osób. Tak, to możliwe. Tylu właśnie potencjalnych klientów będzie odwiedzać Twoją stronę internetową.

Sam wiesz najlepiej, że jesteś w stanie wydać kilkanaście tysięcy na wynajęcie i umeblowanie Twojego nowego biura, a przecież projekt profesjonalnej strony internetowej jest wielokrotnie tańszy niż umeblowanie biura i dociera do znacznie większej ilości potencjalnych klientów. Projekt strony internetowej to inwestycja
jednorazowa, która szybko się zwraca. 

Oczywiście niektóre rozbudowane serwisy kosztują tyle, co umeblowanie Twojego biura, lecz większość z nas, może mieć profesjonalną stronę ze wszystkim co potrzeba. 




wtorek, 28 sierpnia 2012

Nie oceniaj.


Jednym z podstawowych błędów jakie popełniamy, jest ocenianie ludzi.
 'Nie sądźcie, a nie będziecie sądzeni'.
Jeżeli oceniasz kogokolwiek, to tak naprawdę nikogo nie oceniasz, tylko siebie. Wydając osąd, zawsze w jego centrum ustawiasz siebie np. gdy mówisz o kimś, że jest stary, to znaczy, że jest starszy od Ciebie. Gdy mówisz młody, znaczy, że młodszy; biedny, znaczy, że biedniejszy od Ciebie; bogaty znaczy, że bogatszy itp.

Osądzanie, to koncentracja na tym, co nas dzieli. Natomiast proces mentalnego dojrzewania, to umiejętność dostrzegania tego, co nas łączy. Osądzanie wynika z naszych kompleksów i niedojrzałości psychicznej.
Często również brak właściwej komunikacji powoduję błędną ocenę.

W różnych sprawach życia, czasem i najprostszych, często nie możemy się porozumieć. Najwięcej kłopotów, począwszy od kłótni małżeńskiej a skończywszy na wojnach światowych, wynika z braku właściwej komunikacji wynikającej z błędnych ocen.

niedziela, 26 sierpnia 2012

Czy szukasz swojego miejsca na ziemi?


"Oto prawdziwa radość życia: być wykorzystanym do celu, który uważasz za szczytny i być siłą natury, a nie jakimś małym, gorączkowym, samolubnym zlepkiem dolegliwości, żalów i narzekań na to, że świat nie poświęca się, by uczynić Cię szczęśliwym"
                                                                  George Bernard Shaw



To odważne wyrażenie opinii i dość mocne. To prawdziwe i celne spostrzeżenie - jak niewiele
osób zna faktyczny cel swojego życia.Wiele osób reprezentuje taką destrukcyjną postawę życiową. 
A przecież wcale nie musi tak być.

Pomyśl czy szukasz swojego miejsca na ziemi? Czy dążysz do tego, by wprowadzać zmiany
osobiste w Twoim życiu, ale z różnych powodów odkładasz je na później lub po prostu po jakimś czasie zaprzestajesz działania?

Przypomnij sobie, ile razy składałeś sobie obietnicę, której nie udało Ci się spełnić? Ile razy coś zostało przez Ciebie rozpoczęte, by nigdy nie zostać dokończonym? Ile razy od poniedziałku zaczynałeś zmieniać swoje życie? Ile razy coś było warte zrobienia, i nagle przestawało?

Masz zapał, masz chęć, zaczynasz działać i... ...szybko Ci to mija.

Czy Ciebie  to dotyczy?

Życie, aby było szczęśliwym i satysfakcjonującym siłą rzeczy musi być na czymś skoncentrowane.
Wiele osób myśli, że praca, która ich bez reszty pochłania jest celem ich życia. Albo jakaś misja społeczna w której biorą udział. Albo pomaganie innym. Albo cokolwiek innego, co uznają za faktyczny sens swojego życia.

Jednak w takim myśleniu jest pewien haczyk. W dodatku dość ważny.

Skąd możesz wiedzieć CO jest naprawdę celem Twojego życia, jeśli nie znasz sam siebie? Jak możesz określić ten cel, nie wiedząc kim naprawdę jesteś, co w Tobie drzemie, jakie nieuświadomione problemy z przeszłości blokują Twoje obecne życie, jakie zdarzenia Cię ukształtowały właśnie w ten sposób, jakie
myśli Cię powstrzymują przed faktycznym byciem sobą?

Nic nie jest ważniejsze od samopoznania!

To brak samopoznania determinuje życie wielu niezadowolonych ze swojej sytuacji materialnej, społecznej czy miłosnej osób. Bo jak można być szczęśliwym, nie wiedząc kim tak naprawdę się jest?Rzadko kto wie kim jest i co dla niego w życiu byłoby najlepsze.

Teraz Twój umysł może się zbuntować i pomyślisz:  Jak to nie wiem?Oczywiście, że wiem!

To prawda. Ale jeśli nie udało Ci się nigdy wcześniej przepracować całego procesu samowiedzy, to ta wiedza o sobie, którą obecnie posiadasz, wynika z uwarunkowań (domowych, szkolnych, pracowych), które nieświadomie zostały przez Ciebie przyjęte, a następnie zracjonalizowane. To Twoja druga skóra -
która skutecznie przysłania tę pierwszą, prawdziwą.

Trudno mieć odwagę przyznać się przed samym sobą do takiego stanu.

Pomyśl o sobie i swoim życiu. Jeśli znajdziesz w nim coś co uważasz, że warto zmienić daj sobie szansę!


sobota, 25 sierpnia 2012

Bo...kontra pewność siebie.

 
Jeśli chcesz cokolwiek rozpocząć – to zrób to teraz! Nie wiesz jak? Wiesz! Dokładnie wiesz jak.

Wystarczy zostawić wymówki i spojrzeć na rozwiązania.Nawet nie musisz ich szukać. Masz je tuż przed sobą.  Większość ludzi po prostu nie chce ich widzieć. Zamiast tego  szukają czegoś, dzięki czemu zabłysną.

Najczęściej są to ataki wysyłane w stronę tych, którzy idą swoją drogą do przodu. To dla nich bezpieczniejsze.  Przecież łatwiej jest pośmiać się z aktora na scenie zamiast samemu na nią wejść. 
Mówię o scenie życia.

Życie w strefie komfortu jest jak leżenie pod ciepłą kołderką  w zimowy poranek, gdy na dworze mróz.
Hej! Jeśli chcesz, możesz leżeć tam do wieczora. .

Albo Cud, albo nic.

To ulubiony sposób myślenia leniuchów emocjonalnych „bobobo”, którzy szukają winnych  swojej porażki. Nie udało mi się JESZCZE, bo nie rosną już  truskawki, bo nie miałem zasięgu w telefonie, bo nie mam zegarka, bo książka ma tylko tyle stron, bo, bo, bo…
Zauważ o ile łatwiej przeciętnym ludziom znaleźć wymówkę zamiast rozwiązania.

Fakt jest jeden: Znajdź odpowiedź na pytanie ‘dlaczego chcę lepiej’? Zamiast na ‘dlaczego mi się nie udaje’.

Jeśli zadasz sobie to pierwsze pytanie przestaniesz szukać wymówek i zaczniesz żyć w strefie zdobywców. To niebezpieczne, bo nie będzie na kogo zwalić winy:) ale fascynujące.


Bo będziesz prawdziwy! Od czego chcesz zacząć?


www.martadymek.suporio.pl

niedziela, 19 sierpnia 2012

Przyjmij komplement


Gdy ktoś obdarzy cię komplementem:

NIE myśl od razu, że nie zasłużyłeś;
NIE zakładaj, że tak naprawdę chodzi o coś innego;
NIE myśl o niedociągnięciach - komplement to nagroda za osiągnięcia;
NIE uchylaj się, przekazując komplement innym - został wszak zaadresowany do ciebie (inni też mogą zasługiwać na komplementy, ale to zupełnie odrębna sprawa);
NIE mów, że to tylko szczęście;
NIE mów "to nic takiego", "nie ma sprawy", "po prostu zrobiłem, co do mnie należało", bo w ten sposób samolubnie prowokujesz wmuszanie w ciebie komplementu.

Gdy ktoś obdarzy cię komplementem:

*przyjmij odpowiedzialność za swoje osiągnięcia;
*doceń dar, który otrzymałeś;
*uczciwie i optymistycznie patrz w przyszłość mając świadomość zarówno swoich silnych, jak i słabych stron;
*uznaj swój wkład, lecz podziel się komplementem także z innymi autorami sukcesu;
*spróbuj zaprosić do współpracy komplementującą osobę (jeśli ma to jakiś sens merytoryczny), albo chociaż poproś o dodatkowe uwagi;
*bądź wdzięczny. Odpłać się komplementem, ale tylko wtedy, gdy masz do tego uczciwe podstawy. Daj wszystkim do zrozumienia, że doceniasz tych , którzy doceniają ciebie.

czwartek, 9 sierpnia 2012

Budowanie wizerunku firmy - c.d


Oprócz tradycyjnych materiałów drukowanych i gadżetów z nadrukiem firmowym, ważną rolę w budowaniu wizerunku mogą odegrać także, bardzo modne i cieszące się ostatnio dużą popularnością gadżety multimedialne, takie jak na przykład firmowe wygaszacze ekranu, kartki elektroniczne, czy też multimedialne prezentacje nagrane na płytach CD.


Wygaszacz ekranu to program, który chroni monitor komputera przed wyeksploatowaniem, a uruchamiany jest po upływie określonego czasu bezczynności komputera.Wygaszacze ekranu stanowią stały, ważny element działań promocyjnych. Doskonale nadają się do zachęcenia potencjalnych klientów do kontaktu, a także podtrzymywania więzi z klientami już współpracującymi. Upominki takie nagrane na płytę CD lub
dyskietkę można rozdawać klientom i inwestorom na masowych imprezach takich jak targi, konferencje, pokazy czy spotkania biznesowe. Można je też dołączać do ofert wysyłanych do klientów, czy też umieścić na stronach internetowych firmy, aby każdy z odwiedzających mógł pobrać i zainstalować u siebie Twój firmowy wygaszacz.

Kartki elektroniczne. Czy wysyłasz swoim klientom tradycyjne kartki z życzeniami świątecznymi, gratulacjami?

A może tym razem nie wysyłać standardowych drukowanych kartek tylko animowane kartki multimedialne...? Coraz więcej osób i firm korzysta już z poczty e-mail i stron www do przekazywania życzeń, gratulacji, czy też zaproszeń. Może warto pokazać się z innej strony! Wysyłając swoim klientom e-kartkę idziesz z duchem czasu!

Prezentacja CD może pomieścić o wiele większą ilość informacji niż w standardowym drukowanym folderze, a mimo to łatwo się po niej poruszać i odnaleźć potrzebne dane. Przekaz może być wzmocniony
poprzez grafikę, animacje, film i dźwięk, co zwiększa atrakcyjność przekazu i stopień zapamiętania treści przez odbiorcę. Wiadomości przedstawione w ten sposób łatwiej trafiają do świadomości odbiorcy,
szybciej przekonują i dokładniej informują. Prezentacja może być wzbogacona podkładem lektora (aktora), nagranym w profesjonalnym studiu dźwiękowym. Mając do dyspozycji takie środki przekazu można
w efektowny sposób skutecznie oddziaływać na świadomość odbiorcy, podnosić wizualną atrakcyjność samej prezentacji oraz kształtować w oczach potencjalnych odbiorców pozytywny wizerunek firmy.

Prezentacje multimedialne są doskonałym narzędziem marketingowym. Umożliwiają przekazanie treści w formie możliwie najatrakcyjniejszej. Prezentacja doskonale sprawdzi się jako indywidualna oferta firmy
skierowana do zainteresowanych kontrahentów.Przez podłączenie komputera do projektora video, można wyświetlić prezentację na dużym ekranie, co stanowi metodę bardzo skuteczną na konferencjach, targach, sympozjach, kiedy pokaz adresowany jest do szerokiego audytorium. Prezentacja multimedialna firmy może zostać przygotowana w kilku wersjach językowych np. dla zagranicznych kontrahentów, z którymi
już współpracujesz lub z którymi zamierzasz dopiero nawiązać kontakt i współpracę.

poniedziałek, 6 sierpnia 2012

Poświęć się osiągnięciu doskonałości.


Przyjmij za swoją życiową zasadę, by dawać z siebie wszystko niezależnie od tego, co trafi w twoje ręce. Niech zawsze będzie widoczny niepowtarzalny ślad twojej ręki. Uczyń wyższość swoim zna­kiem firmowym.


Optymiści, ludzie o wysokich oczekiwaniach końcowego sukcesu, są ambitni. Im większymi są optymistami, tym bar­dziej stają się ambitni i zdeterminowani. Dlatego też ambicja jest najważniejszą formą wyrażania optymizmu i cechą kluczo­wą dla osiągnięcia sukcesu na dużą skalę w sprzedaży czy na jakimkolwiek innym polu. Ambicja jest tak ważna, jeśli chodzi o wyznaczanie celów, odwagę czy wytrwałość, iż posiadanie tej jedynie cechy może niemal zagwarantować, że pokonasz każdą przeszkodę czy trudność, która stanie na twojej drodze.

Ludzie ambitni posiadają jedną niezwykłą cechę w sprzeda­ży. Ich marzenia są wielkie. Mają wysokie aspiracje. Postrzegają siebie jako zdolnych do bycia najlepszymi w swojej dziedzinie. Zdają sobie sprawę, iż 20 procent najlepszych handlowców od­powiada za 80 procent sprzedaży i są zdeterminowani, by zna­leźć się w tej grupie.

Ambitni handlowcy są optymistami, jeśli chodzi o nadarzają­ce się im okazje i swoje własne możliwości. Są absolutnie prze­konani, iż mogą osiągnąć swoje cele sprzedając znaczne ilości swoich produktów bądź usług. I są całkowicie zdeterminowani, by to osiągnąć. Jedyne pytanie, jakie zadają brzmi: Jak?
Prawdopodobnie najważniejszym krokiem, jaki możesz zro­bić w dziedzinie sprzedaży, jest postawienie sobie za cel osią­gnięcia doskonałości, zyskania statusu najlepszego w swojej branży. Dziś podejmij postanowienie, że dołączysz do 20 pro­cent najlepszych w swojej branży, a później do najlepszych 10 procent pod względem sprzedaży i zarobków.

Wszyscy, którzy obecnie należą do najlepszych 10 procent, zaczynali od najgorszych 10 procent!

Wszyscy, którzy obecnie świetnie sobie radzą, kiedyś mieli słabe wyniki. Wszyscy, którzy należą do czołówki w twojej bran­ży, niegdyś nawet nie należeli do twojej branży. Wszyscy, którzy znajdują się na początku kolejki do bufetu, zaczynali od szarego końca.
I tu rodzi się pytanie: Jak znaleźć się na początku kolejki do bufetu, gdzie czekają na ciebie same najlepsze rzeczy? Odpo­wiedź jest prosta. Składają się na nią dwa kluczowe kroki: 

Po pierwsze stań w kolejce! Po drugie stój w niej!

To zupełnie zdumiewające, jak wielu ludzi, którzy chcą zna­leźć się na początku kolejki do bufetu - którzy podziwiają bądź zazdroszczą ludziom, którzy już się tam znajdują i cieszą się najlepszym, co ma do zaoferowania życie - nie wstaje z miejsca i nie zajmuje miejsca w kolejce. Nie zdają sobie sprawy, że życie, jak i bufet, to samoobsługa.

Sposób, by zająć miejsce w kolejce, to podjęcie decyzji, że bę­dziesz wybitny w swojej dziedzinie, a następnie podjęcie działa­nia mającego na celu poznanie i wykorzystanie wszelkiej wiedzy i umiejętności, jakich wymaga przesuwanie się naprzód.

Gdy już zająłeś miejsce w kolejce, sposobem na znalezienie się na początku kolejki do bufetu jest utrzymanie miejsca w kolejce! Gdy już podjąłeś decyzję, by znaleźć się wśród najlepszych w swojej branży, zajmij miejsce w kolejce i w niej pozostań. Nie­ustannie stawiaj jedną nogę przed drugą. Nie przestawaj roz­wijać nowych umiejętności i zdobywać nowej wiedzy każdego dnia, każdego miesiąca. Nieustannie pracuj nad swoim warszta­tem sprzedawcy. Nieustannie posuwaj się naprzód.

Dobra wiadomość to ta, że godziny pracy bufetu, jakim jest życie, i sukces, do którego wiedzie kolejka, nigdy się nie koń­czą. Bufet jest otwarty 24 godziny na dobę, a kolejka stale się przesuwa. Jeśli zajmiesz w niej miejsce i będziesz w niej stał, jeśli zaczniesz się przesuwać do przodu i nie będziesz chciał zrezygnować, nic ani nikt nie zdoła cię powstrzymać. Musisz w końcu znaleźć się w czołówce swojej profesji.

Z czasem zostaniesz jednym z najlepiej wykwalifikowanych i najlepiej opłacanych ludzi w swojej branży, jeśli całkowicie po­święcisz się osiąganiu doskonałości i nigdy się nie poddasz.
Przed tobą punkt zwrotny twojego życia: Podejmij decyzję! 

To, gdzie przebiega linia dzieląca sukces od porażki, zależy jedynie od twojej umiejętności podjęcia jasnej, jednoznacznej decyzji, że bę­dziesz najlepszy, i tego, czy poprzesz swoją decyzję wytrwałością i determinacją aż do momentu, gdy osiągniesz swój cel.

Świat pełen jest ludzi, którzy marzą, mają nadzieję i modlą się, by ich życie odmieniło się na lepsze, lecz nigdy nie podej­mują tego rodzaju decyzji stawiającej wszystko na jedną kartę, która prowadzi do ogromnego sukcesu.

Tak, jak stajemy się tym, o czym myślimy przez większą część czasu, również stajemy się tym, co stale sobie powtarzamy. Mu­sisz wciąż sobie powtarzać: „Jestem najlepszy! Jestem najlepszy! Jestem najlepszy!", aż słowa te staną się prawdą. I z pewnością tak właśnie będzie.


ĆWICZENIA PRAKTYCZNE
Zrób listę wszystkich czynności, które wykonujesz każdego dnia, a które związane są z twoją sprzedażą. Szczegółowo opisz proces sprzedaży od po­czątkowego poszukiwania klientów po dokonaną sprzedaż i zadowolonego klienta.

Przejrzyj tę listę i dla każdej umiejętności wystaw sobie ocenę w skali od jednego do dziesięciu. Poproś również swojego szefa o ocenę. Wtedy zadaj sobie pytanie: „Jaka jedna umiejętność, jeśli bym ją rozwinął i konsekwentnie stosował we wzorowy sposób, miałaby najbardziej pozy­tywny wpływ na moje wyniki sprzedaży?". Jest to kluczowe pytanie, by przesunąć się do przodu w kolejce. Zapytaj swojego przełożonego. Zapytaj swoich współpracowników. Dowiedz się, jaka jest odpowiedź. Wówczas postaw sobie za cel rozwinięcie tej umiejętności: zanotuj to, wyznacz sobie termin, sporządź plan i pracuj nad ulepszaniem tej kluczowej umiejętności każdego dnia, aż opanujesz ją do perfekcji.

--
Artykuł pochodzi z książki "Zostań Supersprzedawcą"



niedziela, 5 sierpnia 2012

Ile postanowień udało Ci się dotrzymać?


Każdy kolejny przełom roku niesie ze sobą magię postanowień noworocznych. Niemal każdy z nas tego właśnie dnia podejmuje różne decyzje, które mają zmienić nasze życie.


Niestety tylko drobna część tych postanowień spotyka się z rzeczywistością. Zaledwie 5% ludzi dotrzymuje danego sobie słowa i spełnia swoje postanowienia od początku do końca!

Dasz wiarę, ze 95% nie robi nawet pierwszego kroku??

Dlaczego tak się dzieje?


- Większość ludzi nie wie konkretnie czego chce lub co konkretnie chce zmienić!
- Czasami jest tak, że wiedzą, jednak definiują cel zbyt słabo.
- Bywają też wewnętrzne postanowienia, których nigdy nie powiedzieli nikomu, co daje im dziwną możliwość wycofania się w momencie, gdy znajdą sobie jeden wystarczająco silny argument, by przestać.
- Nie rozumieją oni procesu, który jest niezbędny do osiągnięcia rezultatu.

Pomyśl o tym. Ile postanowień z zeszłego roku udało Ci się dotrzymać?
Odpowiedz sobie na trzy proste pytania:
1. Gdzie byłeś?
2. Gdzie jesteś?
3. Gdzie chcesz być.....

sobota, 4 sierpnia 2012

Budowanie wizerunku naszej firmy.


Na początek eleganckie wizytówki, profesjonalnie zaprojektowane ulotki i raporty to niezbędne wyposażenie każdego menedżera przedstawiającego swoją firmę. Dobrze przygotowany przekaz wizualny powinien być klarowny i jasny.


Pomyśl, że kiedy dostajesz firmowe rachunki za telefon, bez otwierania koperty wiesz, co znajdziesz w środku. Koperta ma firmowy nadruk, każda faktura ma na górze logo operatora. Czasem dołączany jest list z przedstawieniem nowej oferty. Przyzwyczajasz się szybko do firmowych kolorów i reklamy Twojego operatora i rozpoznajesz je na billboardach nawet z daleka, bez czytania. To jest właśnie siła spójnej identyfikacji wizualnej i prawidłowo zaprojektowanych druków firmowych.

Koperta, wizytówka, papier listowy - one wszystkie służą nie tylko przekazaniu treści, przypominają także o Twojej firmie, nawet przygniecione stosem innych papierów, kiedy wystaje tylko róg kartki albo koperty z firmowymi kolorami.

Wiele osób nie jest świadomych siły takiego przekazu, jednak ci naprawdę dobrzy wiedzą, że niewiele potrzeba, aby z biurka Twojego kontrahenta uczynić Twoją własną małą tablicę reklamową. Odpowiednio zaprojektowane druki firmowe nie tylko przypominają innym o Tobie. Stwarzają obraz firmy, która
dba o swój wizerunek, a więc tak samo będzie dbała o swoich klientów.

Kolejne, bardzo ważne narzędzia w budowaniu wizerunku firmy to wszelkiego rodzaju ulotki reklamowe, foldery oraz gazetki reklamowe.

Ulotka reklamowa to najprostsza forma prezentacji oferty każdej firmy. Jest również stosunkowo tania i pozwala na dotarcie do szerokiego grona odbiorców, dlatego tak doskonale nadaje się np. do rozdawania na ulicy czy targach. Jest to najbardziej rozpowszechniona forma reklamy drukowanej, jednak za jej
pomocą nie można przekazać zbyt dużej ilości informacji. Aby odnieść zamierzony efekt ulotka powinna zawierać tylko najbardziej istotne informacje, takie jak logo firmy, hasło reklamowe, dane kontaktowe, krótki opis produktu lub usługi. Ważne jest, aby ulotka była dobrze wykonana, wydrukowana na w miarę możliwości dobrym papierze.

Folder to elegancka forma prezentacji oferty firmy. Nie jest przeznaczony dla masowego odbiorcy, raczej dla wybranego starannie klienta. Folder często jest opracowywany w kilku językach, powinien też jak najpełniej pokazywać, co firma ma do zaoferowania.

Gazetki reklamowe stały się coraz częstszym materiałem reklamowym. Są idealnym sposobem dotarcia do masowego odbiorcy, a dzięki dodaniu do oferty także np. użytecznych porad czy artykułów, są lepiej zapamiętywane, niż zwykłe ulotki.

Gadżety reklamowe z nadrukiem firmowym doskonale nadają się do promowania wizerunku naszej firmy na wszelkiego rodzaju imprezach masowych, gdzie możemy wykorzystać na przykład długopisy z nadrukiem, baloniki, chorągiewki, daszki firmowe, breloki, znaczki reklamowe, czy też wiele innych gadżetów.

Podczas indywidualnych spotkań możemy ofiarować naszemu klientowi gadżety, które nie są przeznaczone do masowego rozdawania. Mogą to być na przykład zegary firmowe, kubki z naszym nadrukiem, podkładki pod mysz, itp.

Gama gadżetów reklamowych jest właściwie tak ogromna, że możemy praktycznie wykonać każdy przedmiot z naszym nadrukiem firmowym, który świetnie się sprawdzi i zostanie ciepło przyjęty przez naszych klientów.

piątek, 3 sierpnia 2012

Warsztat aktorski w biznesie.


Skuteczność i sukces menadżera czy sprzedawcy zależy od jego kompetencji oraz umiejętności szybkiego dostosowania się do zaistniałej sytuacji. Ci, którzy doskonale panują nad swoimi emocjami, posiadają świadomość własnego ciała, głosu, wrażenia wywieranego na innych, no i są przygotowani merytorycznie - wygrywają. Stare porzekadło „Jak Cię widzą, tak Cię piszą" cały czas jest aktualne.


Czy ktoś może kwestionować to, że zawodowy aktor posiada olbrzymią świadomość swojego ciała, głosu i emocji? Aktor jest pewny wrażenia jakie wywiera na innych.

Istnieje wiele technik budowania wizerunku osobistego, jednak tylko niektóre z nich wykorzystują do tego mieszankę elementów psychologii oraz właśnie gry aktorskiej.

Tymczasem gest, mimika, ton głosu, poruszanie się i wreszcie słowa, wpływają na budowę naszego wizerunku oraz na relacje z otoczeniem. Dzięki panowaniu nad tymi elementami, to co chcemy przekazać i co chcemy osiągnąć jest łatwiejsze do zrealizowania, ponieważ stajemy się bardziej wiarygodni. Oczywiście umiejętności aktorskie same w sobie nie są wystarczające aby osiągać sukcesy w negocjacjach, sprzedaży czy innych dziedzinach biznesu. Dopiero w połączeniu z odpowiednimi elementami psychologii dają zadowalające rezultaty. Należy jednak pamiętać, że sukces zbudowany na nieodpowiednim fundamencie będzie krótkotrwały, a zamiast zysków w przyszłości przyniesie straty. Dlatego bardzo istotne jest żeby w parze z tymi umiejętnościami szły takie wartości jak etyka zawodowa i uczciwość. Kiedy mówimy o wykorzystaniu elementów aktorstwa, świadomości ciała, emocji itd., nie myślimy o chęci manipulacji, a o zyskaniu odpowiednich cech, które posłużą nam do wzmacniania wiarygodności jedynie prawdziwych przekazów.

Aktorstwo w biznesie czyli budowanie roli

Umiejętności aktorskie pozwalają szybciej i skuteczniej wchodzić w wyznaczone zadania. Dzięki nim o wiele łatwiejsze jest rozdzielenie i zagranie ról np. w zespole negocjacyjnym. Przygotowując się do negocjacji zaczynamy od analizy celu, poprzez wybranie odpowiednich narzędzi, aż do zbudowania przekonujących postaci. Komponuje się role wzorcowe. Dla naszych potrzeb mogą to być postacie silne, opanowane czy entuzjastyczne i spontaniczne. Odpowiednio przygotowana rola stworzy skuteczną postać, której o wiele łatwiej będzie osiągnąć cel. W pracy niejednokrotnie podjęcie jakiejś decyzji jest dla nas wyjątkowo trudne, dlatego technika aktorskiego dystansu znacznie ułatwia nam ten proces.

Zrozum swoje ciało

Bardzo istotnym narzędziem, którym musimy nauczyć się posługiwać właściwie, jest ciało. Jeżeli chcemy być przekonujący, musimy rozumieć swoje ciało i panować nad nim. Jeżeli chcemy, aby odbierano nas jako pewnych siebie, nasze gesty muszą być stanowcze. Jeżeli po wykonaniu jakiegoś gestu zatrzymamy go na sekundę, uzyskamy wrażenie pewności siebie. Gesty i postawa muszą współgrać z tym, co mówimy. Na przykład podczas prezentacji, kiedy o czymś mówimy możemy stosować celowe pauzy, aby zbudować odpowiednie napięcie i jeszcze bardziej zainteresować słuchaczy. Podczas takiej pauzy nasze ciało i gesty również muszą na chwilę zastygnąć. Jednak nie na dłużej niż kilka sekund, aby zainteresowanie nie zmieniło się w zniecierpliwienie. Należy pamiętać o zasadzie, że nasze ciało wpływa na umysł, a umysł na ciało. Dzięki metodzie Sailing ship, budujemy odpowiedni sposób poruszania się, który jest odpowiedni do zajmowanej przez nas pozycji zawodowej i przystosowany do konkretnej sytuacji. Kierownik zespołu nie może chodzić drobnymi kroczkami, ponieważ będzie wyglądał śmiesznie. Jego krok musi być dystyngowany i poważny. Spuszczona głowa lub zgarbione plecy również nie dodadzą splendoru. Handlowiec, którego grupą docelową jest młodzież musi poruszać się energicznie i być entuzjastyczny, bo kiedy będzie zbyt poważny i stonowany nie osiągnie sukcesu. Kiedy natomiast towar jest ekskluzywny skierowany do poważnych biznesmenów, zachowanie sprzedawcy również powinno być ekskluzywne. Dostosowanie się do różnych sytuacji wymaga dużej świadomości swojego ciała i treningu pod okiem fachowców.

Steruj emocjami

Poważną przeszkodą w kontaktach z innymi jest nieumiejętność panowania nad emocjami. Często zdarza się, że przed ważnym spotkaniem zaczynamy się stresować. Wpływa to bardzo negatywnie nie tylko na nasz umysł, ale również na nasze ciało. Dochodzi do spięć mięśni w naszym organizmie. Czujemy się nie komfortowo, nierówno oddychamy, co w rezultacie wpływa na nasz głos i poważnie wpływa na osłabienie naszego wizerunku. Mimika twarzy zostaje poważnie ograniczona. W rezultacie jedynymi emocjami, które malują się na naszej twarzy jest strach i niepewność. Przed i podczas spotkania możemy zastosować technikę - Score of Breath. Między innymi dzięki stosowaniu pauz, odpowiedniego napięcia i rozluźnienia partii ciała oraz ruchu, eliminujemy niepożądane napięcia.

Dzięki technice kadrowania emocji możemy bardzo szybko doprowadzać się do różnych stanów - entuzjazmu, powagi, zamyślenia, wesołości, przygnębienia. Możemy nimi sterować tak jak robią to aktorzy. Wystarczy przypomnieć sobie jakąś sytuację, która przytrafiła nam się niedawno oraz była nacechowana emocjonalnie. Zwiększając i nadając ruch lub przybliżając obrazy w naszej głowie jesteśmy w stanie zintensyfikować doznawane emocje związane z danym obrazem. Możemy równie łatwo osłabić działanie emocji wykonując odwrotny proces, czyli je odsuwając, zwalniając ruch itp. Wszystko zależy od tego, co chcemy osiągnąć. Również słowa są narzędziem za pomocą którego możemy wpływać na stan emocji tak swoich, jak i innych. Kiedy manager chce wyrazić swoje niezadowolenie z powodu pracy swojego zespołu i powie: „jestem wściekły!"- wywrze silniejsze wrażenie, ponieważ nacechowanie emocjonalne tego zdania jest wysokie. Jeśli jednak zamiast wyrazu „wściekły" użyje wyrazu „zły" - napięcie opadnie. Podobnie jest, gdy handlowiec powie „robimy to dobrze". Wtedy nacechowanie emocjonalne jest tylko średnie. A wystarczy powiedzieć „robimy to z pasją", a emocje pozytywne znacznie się podniosą.

Pamiętaj o oczach

Nie bez kozery mówi się, że oczy są zwierciadłem duszy. Odpowiedni kontakt wzrokowy to istotny element skutecznej komunikacji. Metoda strong eye – pozwala na kontrolowanie tego elementu. To, że rozmówcy należy patrzeć w oczy, wie prawie każdy. Rozbiegane, zagubione spojrzenie świadczy o naszej niepewności. Nie wszyscy jednak zdają sobie sprawę z tego - jak może zaszkodzić nam nadmierne mruganie oczami. Kiedy robimy to zbyt często rozpraszamy jego uwagę, co może spowodować, że przestaje on skupiać się nad tym, co mówimy, a zaczyna się zastanawiać czy przypadkiem nie wpadło nam coś do oka. Dekoncentruje się i w rezultacie nasze argumenty mogą zostać nie usłyszane. Poza tym nadmierne mruganie podświadomie jest odbierane jako oznaka słabości czy nieszczerości. Przy wspomnianych już negocjacjach, czy prowadzeniu prezentacji, nasza silna pozycja, którą chcemy zachować może zostać przez to zachwiana. Jednak systematycznie wykonując proste ćwiczenia możemy wyeliminować ten efekt. Wystarczy m. in. przeskakiwać wzrokiem w różnych kierunkach, zatrzymując go na kilka sekund w każdym miejscu, pilnując się przy tym żeby nie mrugać.

Panuj nad głosem

Ton głosu jest równie ważny, co treść przekazu. Specjalistyczne badania dowodzą, że niski ton głosu podświadomie wpływa na słuchacza, wzbudzając w nim pozytywne emocje. Technika Deeply well, polegająca na umiejętnym budowaniu wizerunku własnych kompetencji poprzez świadome operowanie głosem wpływa na nasz aparat emisyjny, dzięki czemu możemy wykształcić pożądany ton głosu. Osoba przemawiająca, którą cechuje ciepły, niski głos jest odbierana przez słuchaczy jako postać bardziej wiarygodna. Słucha się jej z przyjemnością i ufnością. Osoby mówiące cicho, piskliwie, niewyraźnie są mało przekonujące. Czasami nawet wtedy, kiedy ich argumenty są jak najbardziej trafne.

Nadajemy, ale i odbieramy

Istnieją również metody wpływające na nasze postrzeganie wartości osób, rzeczy, czy idei. Czy zastanawialiście się na tym skąd np. wiemy czy ktoś jest niezwykle ważną i wypływową osobą, lub czy coś jest słuszne albo nie? Bardzo często wiemy to dlatego, że przekonuje nas do tego otoczenie i to nie tylko przy pomocy słów. Ogromne znaczenie ma również to, w jaki sposób z czymś się obchodzimy, jak to traktujemy, czy obdarzamy kogoś szczególnym szacunkiem. Czasami do uwiarygodnienia czy dowartościowania pewnych poglądów wykorzystuje się czyjś autorytet. Jest to technika -„Noble sand" - dzięki której można przekonać innych czy np. podawana kartka jest czymś bardzo cennym, czy tylko świstkiem papieru?  Żyjemy w świecie, w którym wywieranie wpływu na innych ma ogromne znaczenie i jest wszechobecne. 

Należy jednak zauważyć, że techniki i narzędzia perswazji, kreowania wizerunku osobistego same w sobie nie są niczym złym. A często pomagają zrozumieć własne ograniczenia.

Przedstawione metody, to narzędzia wpływu społecznego, które powstały w wyniku połączenia niektórych technik psychologii perswazji z warsztatem aktorskim i są z powodzeniem wykorzystywane w środowiskach biznesowych oraz politycznych.


www.martadymek.suportio.pl

czwartek, 2 sierpnia 2012

Budowanie wizerunku


Zdajesz sobie sprawę z tego, że wielu właścicieli małych i średnich firm nie wie, jak przyciągnąć do siebie potencjalnych klientów.


Co należy zrobić aby to zmienić. Rynek w dzisiejszych czasach to olbrzymia konkurencja. Nie wystarczy już mieć dobry produkt, trzeba też umieć go dobrze pokazać, a potem sprzedać. Nie wszyscy to potrafią, gazety są niekiedy pełne reklam, które od zakupu wręcz odstraszają.

Podstawą sukcesu firmy jest jej wizerunek!

Masz pomysł na produkt i chcesz go wprowadzić na rynek? Chcesz, aby Twoja firma bardziej wyróżniała się spośród innych? Masz usługę, którą chcesz pokazać szerokiej publiczności? Potrzebna Ci strategia, dzięki której Twoja marka w możliwie krótkim czasie stanie się rozpoznawana, a dzięki temu coraz
więcej klientów będzie korzystać z usług Twojej Firmy.

Strategia reklamowa wskazuje Twoje cele i sposoby ich realizacji. Jeśli nie masz określonego celu, nie masz reklamy.

Od czego rozpocząć budowanie wizerunku FIRMY?

Przekaz wizualny jest niezwykle ważnym elementem procesu komunikacji. Stare powiedzenie: 
"Jak Cię widzą, tak Cię piszą" nabiera nowego znaczenia w świecie biznesu.

Reklama jest dźwignią handlu, bo to właśnie dzięki niej klienci rozpoznają daną firmę czy też produkt i chętniej go kupują. Próba oszczędzania pieniędzy na reklamę przypomina zatrzymywanie zegara w celu zatrzymania czasu. Często firmy zapominają o tym.

Na rynku pojawia się coraz więcej firm, stają się one coraz bardziej konkurencyjne i zostają "skazane" na reklamę i promowanie swojego wizerunku. Pytanie tylko gdzie i w jaki sposób osiągnąć najlepszy efekt?

Wiadomo, że z reklamą spotykamy się wszyscy na co dzień i w bardzo wielu miejscach (ulica, telewizja, radio, internet, prasa, itp.). Jej podstawowym celem jest spowodowanie,aby klienci kupowali to, co oferuje im dana firma. Żeby jednak nasza reklama była skuteczna, powinna przyciągać uwagę klienta, wywierać na niego wpływ i przekonać go do zakupu danego produktu.

Istnieje wiele sposobów reklamowania firmy, jej produktów i usług. Najlepiej wykorzystać je w zależności od naszej grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć z naszą reklamą. Adresaci reklam w znacznej mierze wpływają na jej charakter.Informacja o produktach skierowana do osób starszych powinna być bardziej "stonowana" niż taka, która skierowana jest do młodzieży i gdzie warto wykorzystać dynamiczne
środki przekazu.



www.martadymek.suportio.pl

środa, 1 sierpnia 2012

Jak wykorzystać siłę marketingu sieciowego?



Jeśli wiesz już wszystko o marketingu sieciowym i potrafisz wykorzystać jego siłę, to nie czytaj dalej. Lepiej poświęć ten czas na tworzenie wielkiej wizji swojego sukcesu, swojego życia. Wiesz pewnie, że posiadanie takiej wizji daje Tobie siłę, motywację i radość.

Jeśli jednak nie masz pewności co do swojej wielkiej wizji i może chciałbyś wiedzieć, jak robią to specjaliści, to możesz zapewnić sobie pomoc.

Siła marketingu sieciowego tkwi w dwóch punktach. Pierwszym jesteś Ty sam i sposób, w jaki rozwijasz własny biznes. Drugim są Twoi Partnerzy i ich działania. Kiedy zaczynasz biznes sieciowy potrzebujesz pozyskać jak największą liczbę Partnerów. Później rozwijając swój własny biznes będziesz dzielił się ze swoimi Partnerami swoim doświadczeniem i wiedzą, by w ten sposób pomagać sobie i im. Liczę, że jasne
jest dla Ciebie, że w tym biznesie Twoim Partnerem jest również osoba, która ostatecznie zostanie tylko Twoim klientem.

W tym momencie masz niepowtarzalną szansę znalezienia własnej niszy i zapełnienia jej Partnerami. Zapraszaj do udziału wszystkich, których znasz. Jeśli wymyślisz sposób, jak przyciągnąć i tych, których dopiero poznasz, to zrób to.





www.martadymek.suportio.pl